مسیر پیرانشهر – مرز تمرچین برف روبی و نمک‌پاشی شد


جلال محمدی روز چهارشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اثر بارش برف در این منطقه و در مرز تمرچین، ارتفاع برف به ۱۰ سانتیمتر رسیده بود.

وی اضافه کرد: جهت تسهیل در تردد خودروها، عوامل راهداری مسیر پیرانشهر به تمرچین را برفروبی و نمک پاشی کردند.

وی اظهار کرد: هم اکنون تردد خودروهای سبک و سنگین در این پایانه مرزی تمرچین تداوم دارد و مشکل به لحاظ لغزندگی و ترافیک به علت بارش برف گزاش نشده است.

رییس اداره راهداری ‌و حمل‌ونقل جاده‌ای پیرانشهر گفت: بارش برف و باران که با سرمای هوا نیز همراه است، این منطقه را فرا گرفته و بارش‌ها در تمامی محورهای این شهرستان همچنان تداوم دارد.

وی از شهروندان خواست طی این مدت که بارش ها تداوم دارد، از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت تردد در جاده ها وسیله نقلیه خود را به سوخت کافی و وسایل گرمایشی تجهیز کنند.

محمدی گفت: شهرستان پیرانشهر در مجموع دارای ۴۵۰ کیلومتر راه است که از این مقدار ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی و ۳۵۰ کیلومتر دیگر راه روستایی است.

به گفته اداره هواشناسی مهاباد سامانه بارشی که با خود بارش باران و برف به همراه دارد، مناطق مختلفی از آذربایجان غربی را فرا گرفته و انتظار می رود این روند تا اواخر هفته جاری در استان ادامه داشته باشد.

مرز تمرچین در ۱۱ کیلومتری غرب پیرانشهر، جنوب آذربایجان غربی و نقطه مقابل مرز حاج عمران عراق قرار دارد و یکی از نزدیکترین مسیرهای زمینی جمهوری اسلامی به دریای مدیترانه شرقی است.

این مرز زمینی تا شهر ارومیه، مرکز استان ۱۶۰ کیلومتر فاصله دارد و فاصله نزدیکترین شهرها به این مرز، پیرانشهر در ایران و چومان در عراق است که به ترتیب حدود ۱۱ کیلومتر و ۲۵ کیلومتر با گمرک تمرچین فاصله دارد.

مرز تمرچین پیرانشهر در سال ۱۳۸۶ به عنوان مرز رسمی زمینی شناخته شد و نقش آن در اقتصاد منطقه چشمگیر است.

شهرستان مرزی پیرانشهر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

شمار پرندگان مهاجر در تالاب های آذربایجان غربی تا ۵۰۰ هزار قطعه می رسد

بهزاد شیرپنجه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه آذربایجان …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ