«دوکوهه ادبیات» در سرزمین هشت بهشت 

رحیم مخدومی به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: برنامه این هفته برنامه تلویزیونی «دوکوهه ادبیات» به استان آذربایجان غربی اختصاص دارد که حسین غفاری، نویسنده مهمان این هفته است.

وی افزود: غفاری متولد سال ۱۳۴۵ است و نخستین حضورش در جبهه در ۱۶سالگی بوده و اولین کتاب وی نیز در سال ۱۳۸۰ به نام مشک و بید مشک منتشر شده و از دیگر آثار وی می‌توان به براده‌های خورشید، زخم های نشمرده و آسمان به گوش اشاره کرد و جدیدترین کتابش نیز به نام خاکریز امواج در دست انتشار است.

«دوکوهه ادبیات» در سرزمین هشت بهشت 
حسین غفاری؛ رزمنده و نویسنده دفاع مقدس

نویسنده کتاب فرمانده من اضافه کرد: برنامه «دوکوهه ادبیات» شامل ۳۱ برنامه ۴۰ دقیقه‌ای است که هر برنامه به ادبیات دفاع مقدس یک استان می‌پردازد. در واقع این برنامه تلنگری به استان‌هاست تا به پا خیزند و سوژه‌های دفاع مقدس استان خود را پیش از آن‌که زیر خاک‌ها مدفون شود، احیا کنند.

برنامه «دوکوهه ادبیات» به شناخت و ظرفیت‌های مغفول مانده ادبیات دفاع مقدس می پردازد. درحالی که با گذشت حدود ۴۰ سال از جنگ تحمیلی هنوز ظرفیت هایی از جنگ هست که به هیچ اثر هنری تبدیل نشده است، در این برنامه که با همکاری مرکز سیمرغ تولید شده، با دعوت از نویسندگان دفاع مقدس هر استان ظرفیت های آن استان مورد بررسی قرار می گیرد.

«دوکوهه ادبیات» در سرزمین هشت بهشت 

محور اصلی این برنامه فرمایش مقام معظم رهبری است که فرمودند ادبیات دفاع مقدس باید چند برابری شود. تا پدران و مادران شهدا زنده هستند و باید این خاطرات ثبت و ضبط شود. در این برنامه با توجه به پژوهش های انجام شده حدود یک میلیون نفر به طور مستقیم با جنگ در ارتباط بودنده اند و تاکنون حدود ۲۳ هزار کتاب در حوزه دفاع مقدس منتشر شده است.

استان آذربایجان غربی بیش از ۱۰ هزار شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم کرده که از این تعداد بیش از سه هزار و ۵۳۰ پدر و مادر صبور در قید حیات هستند. این استان بیش از دو هزار آزاده دلاور مرد و ۲۱ هزار و ۳۰۰ جانباز دارد ولی فقط تاکنون حدود ۱۲۵ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در استان آذربایجان غربی در خانه کتاب و ادبیات ایران به ثبت رسیده است

موسسه فرهنگی هنری رسول آفتاب، مجری برنامه «دوکوهه ادبیات» است که کامور بخشایش اجرای آن را به عهده دارد و سید مجتبی اسدی پور کارگردان آن است. تاکنون چهار قسمت از این برنامه پخش شده که هر قسمت به ایثارگری های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در استان های لرستان، خوزستان، ایلام و کردستان اختصاص داشته است.

برنامه «دوکوهه ادبیات» چهارشنبه‌ها ساعت ۱۹ از شبکه چهار پخش می‌شود و بازپخش آن پنج‌شنبه‌ها ساعت ۱۲:۳۰ است.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

متصدی متخلف جایگاه سوخت در میاندوآب هفت میلیارد ریال جریمه شد

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی، حسین نجف زاده …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ