هدف اصلی در فرهنگ ایثار و شهادت، ترویج مکتب شهداست

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه:

«شهیدی» گفت: هدف اصلی در فرهنگ ایثار و شهادت، ترویج مکتب شهدا است و این برنامه‌ها در راستای یادآوری ایثار و از خودگذشتگی شهدا برای اقشار مختلف جامعه است.

هدف اصلی در فرهنگ ایثار و شهادت، ترویج مکتب شهدا استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «خسرو شهیدی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه امروز در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان پاوه با بیان اینکه شرط شهیدشدن، شهید بودن است، اظهار داشت: زمینه شهادت در وجود شهدای ما وجود داشته است و از سال‌ها قبل برای شهادت آماده شده‌اند تا به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه با اشاره به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: در استان کرمانشاه ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۲۳ هزار جانباز، یک هزار و ۸۰۰ آزاده سرافراز و یک هزار و ۵۱ شهید زن داریم که برگزاری یادواره‌ها، دیدار و سرکشی از خانواده معظم شهدا در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

شهیدی تصریح کرد: هدف اصلی در فرهنگ ایثار و شهادت، ترویج مکتب شهدا است و این برنامه‌ها در راستای یادآوری ایثار و از خودگذشتگی شهدا برای اقشار مختلف جامعه است.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۲ هزار یادواره در سطح استان برگزار شده در راستای یادآوری است، یادآوری خاطرات دوران ایثار و شهادت شهدا در دوران دفاع مقدس و پس از آن در سطح استان برگزار شده است.

شهیدی اضافه کرد: این ایثار و رشادت رزمندگان و شهدا را باید به نسل جوان تبیین و بیان کنیم که این آسایش ثمره به حق خون شهیدان در راستای پاسداری از ارزش‌های اسلامی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه گفت: طرح سپاس یکی از راه‌های تکریم و سپاس‌گزاری از جامعه هدفی است که ما در کنار آن‌ها درس صبر و ایثار را فرا می‌گیریم.

انتهای پیام/


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

نمایندگان اقلیت‌های ادیان توحیدی از نیرو‌های مسلح ایران حمایت کردند

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، نشست خبری نمایندگان اقلیت‌ها و نمایندگان ادیان توحیدی پیرامون حمایت …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ