اولین‌ها در دولت چهاردهم شکل گرفت/ لایحه سازمان ملی مهاجرت به مجلس ارائه می شود


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، اسکندر مؤمنی امروز چهارشنبه دوم آبان در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد ساماندهی وضعیت اتباع گفت: در قانون برنامه هفتم آمده است که سازمان ملی مهاجرت تشکیل شود، وزارت کشور با همکاری شورای عالی امنیت ملی لایحه آن را آماده کرد و این لایحه تقدیم دولت شد.

وی افزود: ان‌شاءالله در موعد مقرر این لایحه تقدیم مجلس خواهد شد تا سازمان ملی مهاجرت به صورت یکپارچه با اختیارات جامع کار خود را آغاز کند.

وزیر کشور ادامه داد: البته ما منتظر آن لایحه نیستیم با همین قوانین و مقررات موجود کارمان را درخصوص اتباع بیگانه آغاز کرده‌ایم، ما بارها اعلام کرده‌ایم مهاجر ستیز نیستیم اما بیش از این امکان پذیرش اتباع را نداریم.

وی تاکید کرد: مراجع بین‌المللی ملزم هستند به کشورهایی که مهاجرپذیر هستند کمک کند اما هیچ کمکی به جمهوری اسلامی ایران صورت نمی‌گیرد، گریزی نداریم جز اینکه موضوع بازگرداندن اتباع غیرمجاز در اولویت‌مان قرار بگیرد کار هم آغاز شده دستگاه‌های مربوطه و نیروی انتظامی محکم در این زمینه پای کار هستند.

وی در مورد امنیت مرزنشین ها گفت: آیین‌نامه‌های تسهیل امور مرزنشین‌ها مراحل نهایی را سپری می‌کند.

مؤمنی افزود: وقتی از امنیت مرز با همکاری همه دستگاه‌ها و مرزنشین‌ها صحبت می‌کنیم، بخش عمده‌ای هم کولبرها هستند که آیین‌نامه‌های تسهیل امورات آن‌ها مراحل نهایی را سپری می‌کند.

ادامه دارد


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

معاون حقوقی رئیس جمهور: حضور پذیرفته شدگان ارشد و دکتری ۱۴۰۳ در آزمون امسال بلامانع است

به گزارش ایرنا، مجید انصاری امروز چهارشنبه در حاشیه نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ