کمپین تحریم شبکه‌های تلویزیونی عربی حامی رژیم صهیونیستی

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، جنبش بایکوت و تحریم اسرائیل(BDS) خواستار تحریم برخی از شبکه‌های عربی متهم به حمایت از رژیم صهیونیستی شد.

این جنبش با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در بحبوحه مقاومت در برابر پروژه استعمار و سلطه‌طلبی، بایکوت بلندگوهای عرب‌زبان دشمن اسرائیلی و اعمال تحریم علیه رسانه‌های سعودی و اماراتی حامی این رژیم به یک ضرورت فوری تبدیل شده است.

 

یکشنبه گذشته، اداره کل تنظیم رسانه‌ها در عربستان سعودی اعلام کرد که مقامات کانال MBC پس از پخش گزارشی علیه رهبران جنبش حماس که در نبرد به شهادت رسیدند، مورد تحقیقات قرار گرفتند. 

 

این مقام در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات یک کانال تلویزیونی را به دلیل گزارش خبری که قوانین و سیاست‌های رسانه‌ای عربستان را نقض می‌کند، برای تحقیق معرفی کرده است.

 

تظاهرات‌کنندگان عراقی روز شنبه پس از آنکه شبکه ام بی سی عربستان در گزارشی رهبران حزب الله و حماس را تروریست توصیف کرد، مقر این شبکه در بغداد را به آتش کشیدند.

 

این شبکه تلویزیونی گزارشی مفصل منتشر کرد که در آن رهبران حزب‌الله از جمله سید حسن نصرالله، دبیرکل و رهبران حماس را تروریست خواند. این امر خشم گسترده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت و باعث شد این کانال این برنامه را از پلتفرم‌های خود حذف کند.

 

این شبکه، شهید یحیی السنوار را نیز به همین اتهام متهم کرد و مدعی شد که او فردی است که جهان از دستش خلاص شد. این شبکه سعودی این گزارش را با عنوان «هزاره رستگاری از تروریست‌ها… شخصیت‌هایی که دنیا را به وحشت انداختند و خون ریختند» پخش کرد.

 

جنبش حماس به نوبه خود این گزارش را در بیانیه‌ای محکوم و اعلام کرد: کار این شبکه چیزی جز روزنامه‌نگاری زرد و ستون پنجم نیست.

 

حماس از مدیریت این شبکه خواست که فوراً این از این انحطاط حرفه‌ای عذرخواهی کند، گزارش را از صفحات مجازی خود حذف کند و بابت این گزارش که باعث رنجش مردن شده است عذرخواهی کند. حماس همچنین اعلام کرد: ما خواستار این هستیم که این شبکه در این رویکرد بدخواهانه که با اهداف اشغالگران و جنایاتی که مردم ما در معرض آن قرار دارند همسو است تجدید نظر کند.

انتهای پیام


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

لزوم حضور روحانیون و ریش‌سفیدان در شوراهای حل اختلاف

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دادگستری لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید شهواری، رئیس …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ