تامین مالی ۱۹ هزار میلیارد ریال در شهرداری اصفهان با فروش اوراق مشارکت


به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شهرداری اصفهان، نادر آخوندی روز چهارشنبه افزود: فروش اولیه اوراق مشارکت با فراز و نشیب فراوان در پایان اسفند سال گذشته انجام شد و اردیبهشت سال‌جاری تلاش مضاعف به‌منظور تکمیل فرایند فروش این اوراق صورت گرفت.

مشاور شهردار اصفهان در حوزه اقتصادی و مشارکت‌های مردمی ادامه داد: برای تکمیل فرایند فروش اوراق مشارکت شهرداری اصفهان از محل بودجه سال گذشته و نظر به شرایط اقتصادی کشور با وجود تمام مشکلات، اوراق مذکور با موفقیت به فروش رسید.

آخوندی گفت: از جمله وجوه تمایز انتشار اوراق در این دوره با سال‌های قبل می‌توان به تلاش برای قرار دادن اوراق مذکور (اوراق دولتی شهرداری) در حد نصاب دولتی اشاره کرد که این امر به استقبال خریداران اوراق شهرداری‌ها منجر شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بالا بودن سطح تقاضای فروش اوراق در بازار سرمایه از یک طرف و محدودیت زمانی فروش، ابتدا شاهد افزایش نرخ‌های پیشنهادی بودیم اما با توجه به پیگیری‌ شهردار و معاون مالی و اقتصادی، مذاکرات پیوسته و فشرده و تعاملات صورت گرفته با نمایندگان مردم اصفهان در مجلس، وزارت کشور، ریاست سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کل کشور و هم‌اندیشی با سایر شهرداری‌های متقاضی فروش اوراق مشارکت، قراردادها به شکل مناسب و مطلوبی تنظیم شد.

آخوندی با اشاره به تأکید شورای اسلامی شهر و شهردار اصفهان گفت: از همه ظرفیت‌های موجود به‌منظور توسعه و گسترش حمل‌ و نقل عمومی شهری از جمله خرید و توسعه ناوگان اتوبوسرانی و تکمیل خط ۲ قطار شهری استفاده شده است.

کلانشهر اصفهان بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت و ۱۵ منطقه شهرداری دارد.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

حریم بافت تاریخی اصفهان به‌روزرسانی می‌شود

به گزارش ایرنا، بازنگری حریم بافت تاریخی اصفهان از جمله‌ پل‌های شهره این شهر طرحی …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ