پیش‌بینی افزایش پنج درجه‌ای دمای هوای آذربایجان‌شرقی


«محمد امیدفر» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه از عصر امروز به تدریج سامانه بارشی از جو استان خارج می شود، افزود: با خروج این سامانه از شدت ناپایداری در استان کاسته شده و جوی به نسبت پایدار در استان حاکم می شود.

وی با بیان اینکه تا روز شنبه هفته آینده در ساعات اولیه صبح، سردی هوا تداوم خواهد یافت، اظهار کرد: در این مدت در منطقه ارسباران احتمال بارش باران و برف دور از انتظار نیست.

رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از فردا به علت کاسته شدن از میزان ابرناکی هوا، مردم برخی از شهرهای سردسیر استان مانند سراب و ورزقان در ساعات اولیه روز دمای تا منفی پنج درجه سانتی گراد را تجربه خواهند کرد.

امیدفر، ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ورزقان و تیکمه داش با دمای صفر درجه و جلفا با دمای ۱۶ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بودند.

وی یادآور شد: در این بازه زمانی دمای تبریز در گرمترین زمان به ۱۱ درجه سانتی گراد و در سردترین زمان به صفر درجه رسید و دمای فعلی (۹ صبح) این شهر پنج درجه سانتی گراد بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

آذربایجان شرقی همواره زیر تأثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

راه اندازی سامانه جامع مدیریت هوشمند اولویت استان آذربایجان شرقی است

به گزارش ایرنا از روابط‌ عمومی استانداری آذربایجان شرقی، بهرام سرمست روز چهارشنبه در جلسه …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ