شمار پرندگان مهاجر در تالاب های آذربایجان غربی تا ۵۰۰ هزار قطعه می رسد


بهزاد شیرپنجه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه آذربایجان غربی در مسیر مهاجرتی پرندگان واقع شده است افزود: سالانه ۳۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار بال پرنده مهاجر آبزی و کنار آبزی وارد زیستگاه های این استان می شوند.

وی ادامه داد: طبق بررسی های به عمل آمده حدود ۳۱۵ گونه پرنده در استان شناسایی شده اند که از این میزان بیش از ۲۰۰ گونه جزو پرندگان مهاجر هستند.

وی با اشاره به اینکه تالاب های کانی برازان، سولدوز، درگه سنگی، حسنلو ، سد حسنلو و سد و رودخانه ارس، عمده ترین جمعیت های پرندگان را در زمان مهاجرت میزبانی می‌کنند، اظهار کرد: سرشماری این گونه‌‍ها توسط کارشناسان اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش، موزه تاریخ طبیعی و ذخائرژنتیکی طی ماه های دی و بهمن انجام می شود .

رییس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اضافه کرد: انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی و پرندگان شکاری جزو پرندگان مهاجر محسوب می شوند که اغلب شامل غاز خاکستری، انقوت، کفچه نوک، انواع آبچلیک، انواع خوتکا، انواع کشیم جزو گونه هایی هستند.

شیرپنجه گفت: با توجه به شرایط اقلیمی استان این پرندگان تا زمانی که شرایط آب و هوایی اجازه دهد، زمستان را در تالاب های استان سپری می کنند و با شروع اسفند و یا اواخر زمستان به تدریج به زیستگاه های اصلی خود بر می گردند.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

متصدی متخلف جایگاه سوخت در میاندوآب هفت میلیارد ریال جریمه شد

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی، حسین نجف زاده …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ