سلامت روان پیش‌نیاز توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی جعفری، بعداز ظهر چهارشنبه در آئین افتتاح نخستین کلینیک تخصصی مشاوره راه زندگی کمیته امداد استان مرکزی ضمن تاکید بر آموزش‌های تخصصی و اهمیت سلامت روان گفت: به طور حتم سلامت روان افراد، پیش‌نیاز توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی جامعه است و ایجاد این کلینیک بستری فراهم می‌کند تا افراد، نه‌تنها در بحران‌ها، بلکه در زندگی روزمره نیز به خوبی راهنمایی و حمایت شوند.

وی راه‌اندازی این کلینیک را گامی مؤثر در مسیر توانمندسازی خانواده‌های مددجو دانست و افزود: کمیته امداد استان مرکزی اقدامات قابل توجهی جهت بهبود کیفیت زندگی و سلامت روان مددجویان خود انجام داده است.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور از برگزاری کارگاه‌های آموزشی مددکاران و مشاوران خبر داد و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاهی در حوزه شناسایی موارد حاد و توجه به اطلاعات خانوارهای تحت حمایت دستور کار قرار دارد و به طور حتم این مهم در ارتقای سطح خدمات به مددجویان، تأثیر بسزایی خواهد داشت.

وی از بکارگیری و انعقاد قرارداد با حدود ۶۰ نفر از مشاوران در کمیته امداد کشور در آینده نزدیک خبر داد و افزود: چنانچه مشاوران در این زمینه پیشرفت کنند و موفق به دریافت رتبه یک شوند دریافتی آنها ۲ برابر افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به همکاری نهاد کتابخانه های کشور با کمیته امداد امام خمینی گفت: نزدیک به ۵۰۰ جلد کتاب تخصصی در اختیار مشاوران قرار خواهد گرفت و مشاوران باید استقرار در کتابخانه ها را در راستای افزایش آگاهی خود و مددجویان جدی بگیرند.

حجت الاسلام جعفری تاکید کرد: توجه به مسائل روحی و روانی خانواده‌ها، به‌ویژه در شرایط اجتماعی و اقتصادی کنونی جامعه بسیار ضروری است که باید تدابیر ویژه ای در راستای رفع این مشکل اندیشیده شود.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

لحظۀ سرنگونی پهپاد «هرمس-۴۵۰» رژیم صهیونیستی توسط حزب الله

حزب‌الله تصاویری از لحظۀ سرنگونی پهپاد «هرمس-۴۵۰» رژیم صهیونیستی منتشر کرد. منبع

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ