کمیته نخبگانی فرهنگ و هنر شهدای لرستان تشکیل شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

روانشاد گفت: با توجه به تجاربی که از برگزاری نخستین کنگره شهدای استان داریم، می‌طلبد کمیته نخبگانی از اصحاب فرهنگ و هنر رسانه تشکیل و نظرات و پیشنهادات اعضا برای برگزاری بهتر کنگره جمع‌آوری و مورد استفاده قرار بگیرد.

کمیته نخبگانی فرهنگ و هنر شهدای لرستان تشکیل شودبه گزارش دفاع‌پرس از لرستان، «اعظم روانشاد» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، امروز (چهار شنبه) در جلسه کمیته فرهنگی هنری دومین کنگره ملی شهدای لرستان که در سالن شهید حیدریان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه نخستین کنگره ملی شهدای استان علی‌رغم برخی مشکلات با وجود هم‌گرایی و همدلی میان مسئولان و دستگاه‌های اجرایی استان به خوبی برگزار شد، گفت: با توجه به ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد لازم است کنگره‌های بعدی با کیفیت‌تر برگزار شوند.

وی افزود: با توجه به تجاربی که از برگزاری نخستین کنگره شهدای استان داریم، می‌طلبد کمیته نخبگانی از اصحاب فرهنگ و هنر رسانه تشکیل و نظرات و پیشنهادات اعضا برای برگزاری بهتر کنگره جمع‌آوری و مورد استفاده قرار بگیرند.

روانشاد با تأکید بر اینکه دستگاه‌های عضو کمیته فرهنگ و هنر باید برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت پیشنهادی خود را به دبیرخانه این کمیته ارائه دهند، تصریح کرد: شاخص‌های فرهنگی و هنری در بیانات مقام معظم رهبری در دیدار دست‌اندرکاران کنگره اول شهدای لرستان باید احصا و در کنگره دوم اجرایی شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزاری یادواره رزمندگان و شهدای هنرمند را مورد تأکید قرار داد و گفت: خلأ این یادواره در کنگره اول احساس شد.

وی با اشاره به اینکه به اندیشه‌های ناب برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس نیاز داریم، افزود: در این میان نقش رسانه و هنر بسیار مهم است، زیرا این دو ابزار می‌توانند این فرهنگ را تثبیت، تحکیم و ترویج دهند تا اندیشه‌های فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شوند.

روانشاد با اشاره به تولیدات هنرمندان در عرصه مقاومت و دفاع از مردم مسلمان فلسطین و غزه، اظهار کرد: هنرمندان لرستانی نه‌تن‌ها در شرایط فعلی عقب‌نشینی نکرده‌اند بلکه پابرجا و استوار ایستاده‌اند و به‌صورت خودجوش و داوطلبانه فعالیت‌های مختلفی در سطح استان داشته و به تولید اثر پرداخته‌اند.
انتهای پیام/


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

تصاویر/ تئاتر خیابانی خوش رکاب

تصاویر/ تئاتر خیابانی خوش رکاب منبع

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ