فرمانده نهاجا بر رزمایش بین‌المللی نیروی هوایی پاکستان نظارت کرد + فیلم

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، دومین سری رزمایش بین المللی «سپر سِند ۲۰۲۴» به میزبانی نیروی هوایی پاکستان در پایگاه هوایی مُصحف واقع در ایالت پنجاب برگزار شد.

هیات نظامی جمهوری اسلامی ایران به ریاست امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش به عنوان کشور ناظر در این رزمایش حضور یافت و بر مراحل مختلف آن نظارت کرد.

تیم‌های‌ عملیاتی از ۲۴ کشور آسیایی، آفریقایی، اروپا و منطقه خلیج فارس در رزمایش سپر سِند International Exercise Indus Shield-2024 که از روزهای گذشته در ایالت پنجاب پاکستان گشایش یافته است، حضور یافتند. این رزمایش به طور همزمان در ۲ پایگاه هوایی مُصحف و رفیقی انجام شد و شعار آن نیز «قوی‌تر وقتی باهم هستیم» است.

در مراسم اصلی این رزمایش ژنرال ظهیر احمد بابر فرمانده نیروی هوایی پاکستان، مقام‌های ارتش این کشور، وابستگان نظامی برخی کشورها و همچنین سرهنگ محمد محسن شهابی وابسته نظامی ایران در پاکستان شرکت کردند.

براساس این گزارش، امیر واحدی فرمانده نهاجا به دعوت همتای پاکستانی روز گذشته وارد «اسلام‌آباد» پایتخت این کشور شد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش ایران قرار است فردا (پنجشنبه) با حضور در مقر فرماندهی نیروی هوایی پاکستان در اسلام‌آباد با ژنرال «ظهیر احمد بابر» فرمانده نیروی هوایی این کشور دیدار کند.

دیدار با برخی مقامات نظامی پاکستان و بازدید از تاسیسات نیروی هوایی از دیگر برنامه‌های سفر رسمی امیر سرتیپ واحدی به پاکستان خواهد بود.

گفتنی است روابط دوجانبه ایران و پاکستان در حوزه‌های دفاعی، نظامی، امنیتی از جمله تبادل هیات‌ها از نیروهای مسلح دو کشور طی سال‌های اخیر پیشرفت چشم گیری داشته است.

هشتم اسفند ۱۴۰۰ نیز امیر واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران سفر رسمی چهار روزه به پاکستان انجام داد.

گسترش همکاری‌های نظامی و دفاعی ایران و پاکستان همزمان با بهبود امنیت مرزهای مشترک به عنوان یک تفاهم میان دو کشور همسایه و برادر است که تحولی قابل توجه است و در طول چند سال اخیر در دستور کار دو کشور قرار گرفته و این همکاری‌ها با رفت و آمد متقابل مسوولان نظامی ایران و پاکستان، بروز رسانی شده و راهکارهای تازه‌ای برای تقویت آن مطرح می‌شود.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

شهادت سید صفی‌الدین سبب تعمیق وحدت جهان اسلام حول محور فلسطین خواهد شد

به گزارش ایرنا، در پیام تسلیت و تبریک سرلشکر پاسدار حسین سلامی در پی شهادت …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ