برنامه‌ریزی ایجاد پوشش ارتباطی پایدار برای ۳۵ هزار نفر از روستاییان کردستان

به گزارش ایرنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «نیک محمد بلوچ زهی» مشاور وزیر ارتباطات و مجری طرح توسعه ارتباطات روستایی در سفر یک روزه به استان کردستان، ضمن بازدید از پروژه‌های ارتباطی این استان، برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای پروژه های ارتباطی استان کردستان را انجام داد.

در جلسه کنترل پروژه های ارتباطی استان کردستان که با حضور مجری طرح USO، نمایندگان همراه اول، شرکت مخابرات ایران و مخابرات کردستان و پیمانکاران مربوطه در محل اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان برگزار شد، برنامه‌ریزی برای تسریع در احداث ۶۰ سایت جدید و ۴۸ ارتقای فناوری و ۱۳ تعویض دکل در ۱۲۹ روستای این استان انجام شد که ۹۷۴۵ خانوار و ۳۵۰۶۷ نفر جمعیت را بهره‌مند می‌کند.

همچنین مقرر شد تا به منظور تامین پهنای باند پروژه‌های در دست اقدام، ۱۳۷ کیلومتر فیبرنوری روستایی احداث شود و علاوه بر آن تامین تجهیزات انتقال سایت های مذکور نیز در دستور کار قرار گیرد.

در جریان این سفر از سایت جدید ارتباطی ۳G/۴G راه‌اندازی شده در روستای طاینه شهرستان کامیاران که از محل اعتبارات طرح USO وزارت ارتباطات، توسط همراه اول اجرا شده بود، بازدید به‌عمل آمد که پیش‌تر پهنای‌باند لازم برای این سایت از طریق احداث فیبرنوری تامین شده است.

در مهر ماه سال جاری، تعداد ۲ سایت جدید و سه سایت ارتقای فناوری به ۳G/۴G در استان کردستان، از محل اعتبارات طرح USO در پروژه ایجاد دسترسی به شبکه ملی اطلاعات اجرا و راه اندازی و پوشش تلفن همراه و اینترنت ۳G/۴G پنج روستا با ۶۰۰ خانوار و ۲ هزار نفر جمعیت ایجاد شد.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

رشد قیمت سکه و طلا در معاملات امروز بازار تهران

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، هر قطعه سکه طرح جدید امروز (چهارشنبه) تا لحظه درج …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ