کشورهای عربی در موضوع جزایر ایرانی فریب غربی‌ها را نخورند

زهره الهیان، دبیر کل جمیعت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی

یحیی  إبراهیم حسن سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس بخش عمده‌ای از زندگی خویش را در مبارزه با اشغالگران سپری کرد و بیش از دو دهه از عمر خود را در زندان‌های اسرائیل محبوس بود. ایشان سرانجام در درگیری با نیرو‌های پیاده‌ نظام و زرهی در محله تل سلطان در ساختمانی در رفح، زخمی و به شهادت رسید. 

اما فیلم‌ها و تصاویر منتشر شده از لحظه شهادت سنوار، حکایت از ایستادگی او در جنگ با صهیونیست‌ها تا آخرین گلوله و نارنجک، آن هم با لباس رزم و با تنی مجروح داشت. این موضوع سندی دیگر بر دروغین بودن ادعاهای اسرائیل مبنی بر حضور فرماندهان مقاومت و حماس در تونل‌های زیرزمینی عمیق و استفاده از اسرا به منزله سپر انسانی است. ابوابراهیم نمادی از قهرمانی است که برای فلسطین زیست، برای آزادی فلسطین مبارزه کرد و در نهایت برای فلسطین شهید شد.

در این راستا زهره الهیان، دبیر کل جمیعت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا درباره نوع شهادت یحیی سنوار برخلاف ادعاهای رژیم صهیونیستی و تاثیر آن بر تقویت حماس، گفت: شهید سنوار فرماندهی بود که دشمن به جهت هراس از او جنگ و عملیات روانی علیه او به راه انداخته بود. 


بیشتر بخوانید : 


وی ادامه داد: عملیات بزرگ هفت اکتبر، طوفا‌ن‌الاقصی و شکست اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در این عملیات با طراحی شهید سنوار بود. ایشان فرمانده با اقتداری بود ;i توانست رژیم صهیونیستی را دچار چالش جدی کند و معادلات رژیم را در عرصه داخلی بهم بریزد. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم اظهار کرد: بنابراین براساس خطبه نماز جمعه نصر رهبر معظم انقلاب تکلیف بر همه مشخص شد لذا بر هر مسلمانی فرض است تا به هر نحوی از جبهه مقاومت، مردم لبنان و فلسطین حمایت کنند چرا که بنابر فرموده ایشان هیچ قانون بین‌المللی‌ حق اعتراض به حمایت ما از مظلوم، دفاع مشروع آنها از کشور و حق تعیین سرنوشت خود را ندارد. این وظیفه ما است و نباید در این راه کوتاهی کنیم چرا که حکم اسلامی، قانون عقلی و منطق بین‌المللی و جهانی بر آن مترتب است. 

الهیان تصریح کرد: نوع و نحوه شهادت شهید سنوار نشان‌دهنده مظلومیت ایشان و اقتدار این فرمانده در خط مقدم است به طوری که تا آخرین نفس جنگید. این شهید عزیز نمونه و الگویی برای رزمندگان جبهه مقاومت خواهد شد چراکه ایشان صحنه نبرد را تا پایان عمر ترک نکرد و پوشالی بودن ادعای دروغین رژیم صهیونیستی را مبنی بر حضور فرماندهان مقاومت و حماس در تونل‌ها و مناطق امن از بین برد. 

تغییر سریع تحولات بین‌المللی

وی بیان کرد: در شرایطی هستیم که تنش‌ها، تحولات و شرایط بین‌الملل به سرعت در حال تغییر است در این شرایط با دست و پا زدن رژیم صهیونیستی برای حفظ موجودیت خود با چنگ زدن به هر حربه‌، جنایت، اقدام تروریستی و شهادت فرماندهان و نسل‌کشی روبرو هستیم اما حزب‌الله مقاوم و حماس مقتدر با وجود از دست دادن فرماندهان عالی‌رتبه خود همچنان منسجم در صحنه نبرد ایستاده‌اند. 

دبیر کل جمیعت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی افزود: هنر شهید سیدحسن نصرالله این بود که فرماندهان در رده‌های مختلف را تربیت کرد و امروز حزب‌الله مقاوم و مقتدر در خط مقدم جبهه استکبار است.

وی درباره دنبال‌روی کشورهای خلیج فارس از آمریکایی‌ها واروپایی‌ها در طرح ادعای واهی حاکمیت بر جزایر سه‌گانه ایرانی به جای محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه، بیان کرد: طرح این ادعاها ناشی از دشمنی علیه جمهوری اسلامی ایران است چرا که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، جمهوری اسلامی ایران محکم و با تمام توان پشت جبهه مقاومت ایستاده است لذا غرب دشمنی خود را از طریق طرح ادعاهای بی‌اساس چون حاکمیت بر جزایر سه‌گانه ایرانی، تحریم‌ شرکت‌های هواپیمایی و سایر موارد پیش می‌برد اما کشورهای خلیج فارس آگاه باشند با اروپایی‌ها همراهی نکنند و به جای آن بر مسئله لبنان، فلسطین و غزه و جنایات رژیم صهیونیستی تمرکز کنند. 

الهیان در پایان با تأکید بر اینکه تمام این اقدامات از هراس جبهه استکبار به ویژه رژیم صهیونیستی و حامیان آن از اقتدار جبهه مقاومت و ایران است، گفت: کشورهای عربی بدانند هر گونه ادعا درباره تمامیت ارضی ما با واکنش جدی جمهوری اسلامی ایران همراه خواهد بود.

گفت‌وگو از سمیرا انصاری

انتهای پیام


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

از حملات پیاپی حزب‌الله به تجمعات نظامیان صهیونیست تا فرار وزیر خارجه آمریکا به پناهگاه

به گزارش ایکنا به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌هایی از حملات جدید رزمندگان …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ