واکنش حماس و جنبش جهاد اسلامی به ترور سید هاشم صفی الدین – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از رسانه‌های فلسطینی، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای به ترور سید هاشم صفی‌الدین رئیس شورای اجرایی جنبش حزب الله واکنش نشان داد و افزود: حماس ش هادت این رهبر بزرگ را که در جریان بمباران وحشیانه و بزدلانه رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت به همراه شماری از برادران مبارزش شهید شد، تبریک و تسلیت می‌گوید.

در ادامه بیانیه حماس آمده است: شهید سید صفی الدین به جمع شهدای جبهه پشتیبانی از ملت فلسطین و مقاومت قهرمان آن پیوست و یاد و خاطره او در جریان نبرد قهرمانانه طوفان الاقصی ماندگار شد.

این گروه افزود: رژیم اشغالگر قدس با ترور رهبران مقاومت هرگز قادر نخواهد بود، اراده استقامت و مقابله نیروهای مقاومت با صهیونیست‌ها را درهم بشکند.

حماس در پایان اعلام کرد که این گروه از جهاد، جان فشانی و نقش آفرینی همه شهدایی قدردانی می‌کند که در جریان جنگ طوفان الاقصی و در راه آزادی فلسطین، قدس و مسجد الاقصی به شهادت رسید ه‌اند.

جنبش جهاد اسلامی

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز ضمن تسلیت به حزب الله و هواداران مقاومت در لبنان و همچنین خانواده‌های شهدا، بر اتحاد کامل میان مقاومت فلسطین، لبنان و منطقه تاکید کرد.

این گروه شهید صفی‌الدین را از نخستین حامیان آرمان ملت فلسطین در تمام دوره‌های مسئولیت آن شهید دانست.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین همچنین تأکید کرد که فقدان این شخصیت به همراه دیگر رهبران حزب الله لبنان برای این گروه یک ضایعه اسفناک است، اما به شهادت این شهدا در راه قدس و پیمانی که با خداوند بسته بودند افتخار می‌کند.

در ادامه بیانیه این گروه فلسطینی آمده است: حملات و ضربات هفته‌های اخیر حزب الله به دشمن اسرائیلی نشان داد که مقاومت اسلامی در لبنان شکست ناپذیر است و این گروه به رویارویی با دشمن تا دستیابی یه پیروزی ادامه می‌دهد.

گفتنی است که حزب‌الله لبنان ساعاتی پیش با صدور بیانیه‌ای شهادت سید صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب‌الله را اعلام کرد.

مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد که شهید صفی‌الدین در نتیجه حمله هوایی رژیم صهیونیستی به محل حضور وی و همرزمان شهیدش که در هفته‌های گذشته صورت گرفت به شهادت رسیده است.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

جنایت دیگر صهیونیست‌ها /حمله به کامیون امدادرسان آنروا ۲ کشته برجا گذاشت – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه خبری «سی‌ان‌ان» به نقل از آژانس امداد و کار سازمان …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ