کارگران استشمام گازهای سمی را اطلاع داده بودند

سعیدی گفت: کارگران قبل از بروز حادثه در معدن طبس استشمام بوی حاصل از گاز‌های سمی را به کارفرما اطلاع می‌دهند، اما کارفرما اهمیتی نمی‌دهد.

«زهرا سعیدی مبارکه» سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، با اشاره به گزارش مشترک کمیسیون‌های صنایع، اجتماعی و اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی درباره حادثه معدن طبس، اظهار داشت: جان آدم‌ها نباید به بازیچه گرفته شود، طبق بررسی‌های انجام شده و متن گزارش قرائت شده، بوی استشمام شده در معدن قبل‌تر اطلاع داده شده، اما متاسفانه کارفرما اهمیت نداده است که این قسمت حادثه تلخ‌ترین جای آن بود.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس: کارگران استشمام گاز های سمی را اطلاع داده بودند

وی افزود: کارگران قبل از این حادثه استشمام بوی حاصل از گاز‌های سمی را به کارفرما اطلاع می‌دهند، اما کارفرما اهمیتی نمی‌دهد. علاوه بر آن بلوکی که حادثه در آن اتفاق افتاده است آژیر خطر نداشته است، شاید اگر آژیر خطر وجود داشت و اخطار داده می‌شد جلوی مرگ کارگران دیگر گرفته می‌شد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: کارگران کیف و کپسول نجات داشته‌اند، اما نحوه استفاده از این کیف‌ها به آنان آموزش داده نشده بود و نتوانستند برای نجات جان خود از آن استفاده کنند. این مسائل به پول ربطی ندارد و نیازمند دقت و توجه زیاد است.

به گزارش دفاع‌پرس، براساس گزارش قرائت شده توسط سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس دلایل مرتبط با این حادثه مجموعه‌ای از عوامل از جمله شرایط کاری نامناسب شامل عدم رعایت قوانین، استاندارد‌های ایمنی و قواعد حرفه‌ای، کمبود تجهیزات حفاظتی، ایمنی و آموزش ناکافی، استفاده از ماشین‌آلات قدیمی یا نامناسب، ضعف در عملکرد دستگاه‌های مسئول دارای وظیفه قانونی در امر نظارت بر فعالیت و محیط کار معدن و خطا‌های انسانی ناشی از بی‌احتیاطی‌ها ارزیابی شده است.

همچنین عامل بروز حادثه در بلوک سی این معدن ناشی از تجمع تدریجی گاز و عدم تهویه مناسب جهت جلوگیری از آن و عدم زهکشی مناسب، عدم وجود حسگر‌های دقیق و ثابت، سیستم مانیتورینگ گاز و سیستم‌های هشدار خودکار، حفاری غیر اصولی و ریزش بخشی از توده ناشی از گام اول استخراج کارگاه ۸۲ که منجر به مدفون شدن تعدادی از کارگران و افزایش غلظت گاز متان و بروز انفجار در آن محل شده است.

انتهای پیام/381


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

تصاویر/ دیدار مسئولان حوزه ریاست و صیانت جامعة المصطفی با نماینده ولی فقیه در مازندران

مسئولان حوزه ریاست و صیانت جامعة المصطفی کشور و مسئول نمایندگی جامعة المصطفی در هندوستان …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ