از حملات پیاپی حزب‌الله به تجمعات نظامیان صهیونیست تا فرار وزیر خارجه آمریکا به پناهگاه

به گزارش ایکنا به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌هایی از حملات جدید رزمندگان مقاومت اسلامی به نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی و شهرک‌های صهیونیست‌نشین خبر داد.

 

حزب‌الله لبنان اعلام کرد که در قالب سلسله عملیات «خیبر» و با رمز «لبیک یا نصرالله» ساعت ۲ بعد از ظهر امروز به وقت محلی، پایگاه نظامی صهیونیستی «طیره الکرمل» در جنوب شهرک صهیونیست‌نشین «حیفا» را با چندین پهپاد انتحاری هدف قرار داده است.

 

همچنین اداره اطلاع‌رسانی حزب‌الله لبنان اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف آن و در راستای دفاع از لبنان و ملت آن، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۵:۲۵ بعد از ظهر روز چهارشنبه بیست‌وسوم اکتبر ۲۰۲۴، تجمع نظامیان دشمن در اطراف شهرک رامیا را با چندین موشک هدف قرار دادند.

 

در بیانیه دیگر حزب‌الله لبنان نیز آمده است: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف آن، در راستای دفاع از لبنان و ملت آن و در واکنش به تجاوزهای دشمن اسرائیلی به روستاهای مقاوم جنوبی و خانه‌های امن، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۴:۱۰ بعد از ظهر روز چهارشنبه بیست‌وسوم اکتبر ۲۰۲۴، شهرک نهاریا را با انبوهی از موشک‌ها هدف قرار دادند.

 

علاوه بر این تجمعات نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در اطراف شهرک «حوله»، شهرک صهیونیست‌نشین «مرگلیوت»، شهرک صهیونیست‌نشین «مسکاف عام»، اطراف موضع صهیونیستی «المرج»، حد فاصل شهرک‌های «العدیسه» و «رب ثلاثین»، موضع صهیونیستی «رویسات العلم» در تپه‌های اشغالی کفرشوبا و حدفاصل مواضع صهیونیستی «السماقه» و «رویسات العلم» در تپه‌های اشغالی کفرشوبا نیز از سوی رزمندگان حزب‌الله هدف حملات موشکی قرار گرفت.

 

ضربات کاری مقاومت اسلامی لبنان به صهیونیست‌ها

 

مرکز اطلاع رسانی نیروهای مقاومت گزارش داد: اتاق عملیات مقاومت لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که رزمندگان این گروه تاکنون ۲۸ تانک مرکاوا، ۴ بولدوزر نظامی، یک خودروی زرهی و یک نفربر ارتش صهیونیستی را منهدم کرده است.

 

براساس گزارش حزب الله همچنین اعلام شد که کشته‌های دشمن بیش از ۷۰ نفر است. بر اساس این گزارش، علاوه بر کشته شدن ۷۰ نظامی صهیونیست، بیش از ۶۰۰ نظامی دیگر نیز زخمی شدند.

 

اتاق عملیات مقاومت اسلامی لبنان تأکید کرد که دشمن صهیونیستی هنوز موفق نشده روستایی را در جنوب لبنان به طور کامل به اشغال خود درآورد.

 

از حملات پیاپی حزب‌الله به تجمعات نظامیان صهیونیست تا فرار وزیر خارجه آمریکا به پناهگاه

نفوذ گردان‌های قسام به مقر فرماندهی نظامیان صهیونیست در شمال غزه

 

به گزارش الجزیره، گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) اعلام کرد که مبارزان این گردان‌ها موفق شده‌اند به مقر فرماندهی نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در اطراف باشگاه اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه حمله کنند.

 

قسام بیان کرد که مبارزان این گردان‌ها پس از هدف قراردادن این مقر با گلوله ضدسنگر «تی بی جی»، وارد آن شده و به صورت مستقیم با نظامیان متجاوز صهیونیست درگیر شده‌اند.

 

بر اساس اعلام گردان‌های قسام در نتیجه این عملیات نظامیان صهیونیست حاضر در این مقر به هلاکت رسیده یا زخمی شده‌اند و به زمین‌نشستن ۲ فروند بالگرد امداد و نجات صهیونیستی برای تخلیه نظامیان صهیونیست نیز از سوی مبارزان قسام مشاهده شده است.

 

همچنین قسام اعلام کرد این عملیات در حالی انجام شده که این مقر با دوربین‌های «لوتس» که از برد ۴۵ کیلومتری برخوردار هستند تجهیز شده است.

 

علاوه بر این گردان‌های قسام اعلام کرد که در عملیاتی دیگر موضع کنترل و فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی در محور «نتساریم» را با موشک‌های رجوم هدف قرار داده است.

 

افزایش شمار شهدای لبنان به ۲۵۷۴ شهید

 

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به این کشور در هشتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون ۲۵۷۴ نفر به شهادت رسیده‌اند.

 

از حملات پیاپی حزب‌الله به تجمعات نظامیان صهیونیست تا فرار وزیر خارجه آمریکا به پناهگاه

 

همچنین بر اساس بیانیه وزارت بهداشت لبنان این حملات در مجموع به زخمی‌شدن ۱۲ هزار و یک نفر نیز انجامیده است.

 

علاوه بر این وزارت بهداشت لبنان در این بیانیه تاکید کرد که حملات ۲۴ ساعت گذشته صهیونیست‌ها به نقاط مختلف لبنان شهادت ۲۸ نفر را در پی داشته است.

 

همچنین این نهاد پزشکی لبنانی تصریح کرد که در نتیجه حملات ۲۴ ساعت گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به خاک لبنان ۱۳۹ نفر هم زخمی شده‌اند.

 

فرار «بلینکن» به پناهگاه از ترس حمله موشکی حزب‌الله 

 

الجزیره اعلام کرد، یک مقام ارشد دولت آمریکا به «ان بی سی نیوز» خبر داد: یک حمله موشکی «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا را مجبور کرد امروز چهارشنبه پس از به صدا درآمدن آژیر خطر در تل آویو به یک پناهگاه فرار کند. به همین دلیل پرواز آنتونی بلینکن در تل آویو با تأخیر انجام شد.

 

بر اساس اعلام این رسانه، یکی دیگر از مقامات دولت آمریکا به «ان بی سی نیوز» گفت: حمله موشکی که بلینکن را مجبور به رفتن به پناهگاه کرد، توسط حزب الله انجام شد.

 

از حملات پیاپی حزب‌الله به تجمعات نظامیان صهیونیست تا فرار وزیر خارجه آمریکا به پناهگاه

 

انتهای پیام


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

پیام تسلیت گروه‌های مقاومت درپی شهادت سیدهاشم صفی‌الدین

به گزارش ایکنا به نقل از شهاب نیوز، گردان‌های شهید عزالدین قسام (شاخه نظامی جنبش …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ