۲۳۰ کودک به خانواده های فرزندپذیر در مازندران سپرده شد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


فریبا بریمانی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال جاری در مجموع ۲۵ خانواده از طریق فرزندخواندگی یا حکم امین موقت در استان مازندران صاحب فرزند شدند.

وی با اشاره به بالاترین میزان درخواست فرزندخواندگی، تصریح کرد: بیشترین تقاضا برای سرپرستی فرزند از سوی زوج‌های فاقد فرزند بوده و بعد از آن درخواست بانوان مجرد در این زمینه ثبت شده است.

بنابر اظهارات بریمانی، امسال ۳۱۷ نفر در استان با نام‌نویسی و ارائه درخواست، متقاضی سرپرستی فرزند شده اند که ۵۷ درصد متقاضیان خواستار کودک دختر، ۲۶ درصد خواستار کودک پسر و ۱۷ درصد انتخاب را به بهزیستی سپرده‌اند.

این مسؤول بیشترین سن مورد تقاضای فرزندخواندگی را با ۵۶ درصد بین صفر تا ۲ سال عنوان کرد و اظهار داشت: ۲۵ درصد متقاضیان نیز خواستار فرزندخواندگی کودکان بین سه تا چهار سال و ۱۱ درصد خواستار کودک ۵ تا ۶ سال هستند ضمن اینکه ۶ درصد متقاضیان خواستار فرزندخواندگی با نیازهای ویژه و نیازمند درمان بوده که این امر بیانگر عاطفه و نوعدوستی شهروندان مازندرانی است.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۹ در مجموع ۲۸ کودک، سال ۱۴۰۰ تعداد ۵۳ کودک، ۱۴۰۱ تعداد ۵۶ کودک، سال ۱۴۰۲ تعداد ۷۰ کودک و در ۶ ماهه نخست امسال نیز ۲۵ فرزند توسط بهزیستی مازندران به خانواده‌های فرزند پذیر سپرده شدند.

بریمانی از اجرای طرح خانواده میزبان برای نگهداری موقت از کودکان و نوجوانان مراکز نگهداری تحت نظارت خبر داد و گفت: یکی راهبردهای بهزیستی خانواده محوری و برنامه ریزی برای حضور فرزندان در خانواده است و تلاش ما بر این است که فرزندان تحت حمایت وارد خانواده زیستی یا خویشاوند شوند و چنانچه شرایط مهیا نبود حضور کودک در خانواده میزبان در اولویت قرار دارد که در این طرح ۴ فرزند به خانواده متقاضی سپرده شدند.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه فرزندان نیازمند درمان خارج از نوبت و در اولویت به خانواده‌های متقاضی واگذار می‌شوند، اظهار داشت: طی یک سال گذشته ۷ کودک نیازمند درمان به عنوان فرزندخوانده به خانواده‌ها واگذار شده اند و امیدواریم با مشارکت مردم نوع دوست استان شاهد حضور دیگر کودکان نیازمند درمان تحت سرپرستی بهزیستی در خانواده‌های فرزندپذیر باشیم.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

تشدید فعالیت سامانه بارشی و سرد در البرز – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

آرش بهاروند احمدی در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: مطابق با هشدار سطح نارنجی …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ