نشست‌های تخصصی نماز در شهرستان اردل برگزار می‌شود

عبدالله صالحی، دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان اردل

عبدالله صالحی، دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان اردل در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری در خصوص مهم‌ترین فعالیت‌های حوزه اقامه نماز در این شهرستان و با اشاره به اینکه خانواده اولین و اصلی‌ترین پایگاه تربیت دینی افراد است، اظهار کرد: در خانه‌ای که پدر و مادر در نمازشان کاهلی می‌کنند یا به مسجد نمی‌روند نمی‌توان انتظار داشت که فرزندان نمازخوان پرورش یابند.

وی با ذکر اینکه خانواده اصلی‌ترین کانون آموزش و نهادینه‌سازی فضائل اخلاقی در انسان است، ادامه داد: از فردی که در کودکی و نوجوانی با نماز آشنا و مأنوس نشده و لذت نماز را در خانواده تجربه نکرده باشد، نمی‌توان انتظار داشت که در بزرگسالی خود را مکلف و مقید به این فریضه الهی بداند همان‌طور که از شخصی که در کودکی تغذیه مناسب و مطلوبی نداشته است، نمی‌توان انتظار جسم قوی و تندرست در بزرگسالی داشت.

صالحی نقش مدرسه را نیز در آشناسازی و علاقه‌مند کردن دانش‌آموزان به فریضه نماز مهم ارزیابی کرد و افزود: معلمان و مسئولان مدرسه نقشی مهم را در این راستا بر عهده دارند؛ درواقع کودکان و نوجوانان بیشترین و مناسب‌ترین ساعات عمر خود را در مدرسه طی می‌کنند بنابراین مأنوس کردن آنها با این فریضه الهی و ترغیب به نماز با اهتمام معلمان و مربیان مدرسه فراهم می‌شود.

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان اردل تصریح کرد: در این شهرستان، همکاری مطلوب آموزش‌وپرورش و نهادهایی همچون حوزه علمیه و ادارات و نهادهای دولتی در راستای تأمین ائمه جماعت در مدارس وجود دارد و به‌ویژه اهتمام ویژه را برای برگزاری نماز جماعت در مدارس شبانه‌روزی شهرستان با بهره‌گیری از طلاب طرح امین شاهد هستیم.

صالحی با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری اجلاس‌‌های نماز با شعار محوری «نماز نسل نو و رسالت ما»، توضیح داد: این رویداد فرهنگی می‌تواند بیشترین و بهترین ذهنیت را نسبت به فریضه نماز در کودکان و نوجوانان دانش‌آموز، مخاطبان و اهالی شهرستان داشته باشد.

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان اردل از برگزاری نشست‌های تخصصی نماز و مهدویت ویژه دانش‌آموزان و عموم مردم در مدارس و مساجد شهرستان خبر داد و گفت: این نشست‌ها با دعوت از اساتید و مدرسان حوزه علمیه و مرکز تخصصی نماز برگزار می‌شود. کارگاه‌های آموزشی نسل نو و رسالت ما و مسابقات کتابخوانی نماز نیز با همکاری آموزش‌وپرورش ویژه دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

صالحی سرکشی منظم به ادارات در راستای احصای وضعیت اقامه نماز جماعت را یادآور شد و توضیح داد: از ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان خواسته شده که با همکاری ستاد اقامه نماز، نسبت به برگزاری مسابقات با محوریت نماز و مهدویت در همه فصل‌ها اهتمام داشته باشند.

وی بیان کرد: دوره‌های آموزشی تغسیل اموات با استفاده از ظرفیت اداره تبلیغات اسلامی و با همکاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در اکثر شهرها و روستاهای شهرستان اردل برگزار می‌شود.

انتهای پیام


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهید مدافع امنیت علی نظری در مسجد جامع ملایر

به مناسبت دومین سالگرد شهید مدافع امنیت علی نظری مراسمی با حضور پرشور اقشار مختلف …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ