امسال ۲۳ مسمومیت ناشی از آب و غذای آلوده در چهارمحال و بختیاری گزارش شد


اصغر نوروززاده روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا به مناسبت هفته پیشگیری از مسمومیت‌ها افزود: یکی از مهمترین مسمومیت‌هایی که سالانه افراد زیادی را ابتلا می‌کند مسمومیت ناشی از مواد غذایی و نوشیدنی‌هاست که به سبب افزایش مسافرت‌ها و مصرف غذا در خارج از خانه در حال گسترش است.

وی ادامه داد: مسمومیت غذایی از خوردن غذا یا آشامیدنی که قبل از آن با یک سم‌آلوده شده ایجاد می‌شود و منبع این سموم باکتریایی مواد شیمیایی سمی و سموم طبیعی موجود در بدن حیوانات دریایی، گیاهان و قارچ‌ها و آلودگی با فلزات سنگین مانند مس، آهن و جیوه است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه ویروس و انگل نیز می‌تواند موجب مسمومیت شود تصریح کرد: با وجود نظارت‌هایی که مرکز بهداشت بر آب و غذای مصرفی مردم دارد اما نیاز به همراهی و مشارکت بیشتر مردم در رعایت توصیه‌های بهداشتی و مراقبت‌های این بخش هستیم.

نوروززاده با توصیه نسبت به پرهیز مردم استان در خرید مواد غذایی از دوره‌گردها و مراکز غیرمعتبر، اظهار داشت: مردم در هنگام خریداری مواد غذایی به تاریخ انقضای آن توجه داشته و از مراکزی اقدام به تهیه غذا کنند که دارای پروانه بهداشت است.

وی یادآور شد: اگرچه مسمومیت‌های ناشی از مواد غذایی و آب در استان طی سالجاری فوتی به همراه نداشته اما مشکلات جسمانی ناشی از مسمومیت‌ها می‌تواند فشار روحی و اقتصادی بر خانواده‌ها تحمیل کند.

به گزارش ایرنا از یکم تا هفتم آبان با عنوان هفته پیشگیری از مسمومیت‌ها نامگذاری شده است.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

سانحه رانندگی در جاده بروجن- اصفهان ۲ کشته برجا گذاشت

به گزارش ایرنا، به نقل از روابط عمومی آتش‌نشانی بروجن، میثم باباخانیان چهارشنبه شب با …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ