استان قم نیازمند پیشرفت، توسعه متوازن و همه‌جانبه است

وزیر کشوربه گزارش ایکنا از قم، اسکندر مؤمنی، وزیر کشور در آیین تودیع و معارفه استاندار قم که امروز سوم آبان‌ماه در سالن همایش مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با بیان اینکه پس از استقرار کابینه انتخاب و نصب استانداران در کشور به صورت جدی دنبال شد، اظهار کرد:  شرایط عمومی و کارآمد بودن و شایستگی و روحیه تعاملی و مردم محور بودن از شاخص‌های انتخاب استانداران است؛ قم خاستگاه انقلاب و امام راحل و پایتخت فرهنگی جهان تشیع است.

 

وی ادامه داد: در همان روزهای ابتدایی تشکیل کارگروه استاندار قم، شخصیت‌هایی برای انطباق با شاخص‌های تعیین شده مورد بررسی قرار گرفتند و در این میان مهندس اکبر بهنام‌جو انتخاب شدند چرا که قم شهر آزمون و خطا نیست و باید مدیر کارآمد و موفق تعیین می‌شد، قم یک استان مذهبی و فرهنگی است و نیازمند پیشرفت، توسعه متوازن و همه جانبه است و باید برای رسیدن به جایگاه مطلوب شهر قم در جهان اسلام تلاش کنیم.

 

وزیر کشور با بیان اینکه استاندار انتخاب شده برای شهر قم دارای روحیه فرهنگی، توسعه محور، اجرایی و عمرانی است، افزود: امیدواریم با کمک نخبگان، دستگاه‌های اجرایی، نمایندگان استان و سایر ظرفیت‌های استان بتوان قم را به جایگاه اصلی خودش برسانیم.

 

مؤمنی با بیان اینکه بیش از 20 میلیون زائر به شهر کریمه اهل بیت(ع) مشرف می‌شوند، اما اقامت کوتاهی در قم دارند، بیان کرد: باید به اسکان و زیرساخت‌های شهر قم توجه ویژه شود تا با اقامت زائران فرصت فرهنگی دینی و اقتصادی برای شهر قم فراهم شود.

 

وی ضمن تشکر از استاندار سابق قم و مجموعه دولت شهید خدمت در دولت سیزدهم، افزود: نرخ بیکاری در استان قم بالا است و استاندار جدید باید به این مهم توجه جدی داشته باشد. امیدواریم استاندار جدید با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها با عزت و سربلندی برای شهر قم تلاش ویژه کنند، چرا که حضور حرم بانوی کرامت، مراجع عظام، حوزه‌های علمیه و طلاب دینی از سراسر دنیا فرصت مطلوبی برای خدمت در این شهر فراهم کرده است

انتهای پیام


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

لزوم تبعیت از رهبر و مراجع عظام در مواضع سیاسی

آیت‌الله اعرافی در نقد موضع جامعه محققین حوزه تأکید کرد: به گزارش ایکنا، آیت‌الله علیرضا …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ