آخر هفته شیرین و شکوه میزبان هنرمندان هستند

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، گالری‌گردان پایتخت بنا به سنت هفتگی در پایان هفته برای تماشای آثار هنری راهی گالری‌ها، نگارخانه‌ها و فرهنگسراها می‌شوند، در این گزارش منتخبی از نمایشگاه هایی که در پایان هفته آغاز به کار می کنند معرفی شده است.

تاملات در حصار ذهن در گالری کاما

نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های یاسرمیرزایی جمعه ۴ آبان تا چهارشنبه ۹ آبان در گالری کاما تهران، جردن، خیابان دیدار شمالی، کوچه کیش شرقی پلاک ۲۰، طبقه اول واقع شده است.

باد میرفت به سروقتِ چنار در گالری اِچ

نمایشگاه انفرادی نقاشی های هونیا عباسی جمعه ۴ آبان تا جمعه ۱۸ آبان در گالری اِچ به نشانی خیابان شریعتی ، روبه‌روی دولت ، کوچه میرزا تاراج ، پلاک ۱۰ برپاست.

تصرف عدوانی در گالری شکوه

نمایشگاه گروهی چندرسانه‌ای جمعه ۴ آبان آغاز به کار می کند و تا چهارشنبه ۹ آبان در گالری شکوه به نشانی فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک ۱۹ برگزار می شود.

صور خیال در گالری بینش

نمایشگاه گروهی نقاشی که از سوی الهام قربانی گردآوری شده است جمعه ۴ آبان تا یکشنبه ۱۳ آبان در گالری بینش به نشانی خ ولیعصر پایین تر از پل پارک وی کوچه خاکزاد پلاک ۲۲ برگزار می شود.

سومین کارنمای گروهی دفترچه هنرمندان در گالری افرند

نمایشگاه گروهی با عنوان سومین کارنمای گروهی دفترچه هنرمندان که از سوی امیر شلمانی گردآوری شده است تا جمعه ۱۱ آبان در گالری افرند به نشانی تهران، بزرگراه جلال آل احمد،خیابان جهان‌آرا،خیابان ۱۹ام (جلال حسینی)،بعد از تقاطع اشک‌شهر، پلاک ۴۸ برپاست.

فرشید مثقالی در گالری اعتماد

نمایشگاه انفرادی نقاشی، حجم فرشید مثقالی تا سه شنبه ۲۲ آبان در گالری اعتماد واقع در میدان هفت تیر، مفتح جنوبی، بن بست شیرودی پلاک ۲۵ برپاست.

آن‌ها که کمتر می‌شناسیم در گالری ثالث

نمایشگاه انفرادی نقاشی و عکس ساناز ارجمند با عنوان آن‌ها که کمتر می‌شناسیم تا سه شنبه ۸ آبان در گالری ثالث به نشانی کریم خان زند بین ایرانشهر و ماهشهر شماره ١٤٨ برگزار می شود.

بدن در گالری طراحان آزاد

آخر هفته شیرین و شکوه میزبان هنرمندان هستند

نمایشگاه انفرادی تاپستری نرجس رفیعی‌جو با عنوان بدن تا سه شنبه ۸ آبان در گالری طراحان آزاد به نشانی تهران، خیابان ولیعصر (عج)، خیابان فتحی شقاقی، میدان سلماس، پلاک ۵ برگزار می شود.

نمایشگاه هادی هزاوه‌ای در نگارخانه آریا

تازه‌ترین نمایشگاه هادی هزاوه‌ای که به مرور آثار دهه ۴۰ و ۵۰ این نقاش اختصاص دارد جمعه ۲۰ مهر در نگارخانه آریا آغاز به کار کرد و تا جمعه ۴ آبان در این گالری به نشانی تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از سه راه عباس آباد، کوی زرین، پلاک ۱۰ ادامه خواهد داشت.

فلانور در گالری آتبین

نمایشگاه انفرادی نقاشی های علی روستاییان‌فرد تا سه شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۳ در گالری آتبین به نشانی تهران، خیابان ولی عصر قبل از چهارراه پارک وی کوچه خاکزاد پلاک ۴۲ برپاست.

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است: حضور در گالری پیش از هر چیز پدیده ای مدرن و در پیوند با شهر است. این حضور کنشی چندلایه است.

از تجربه شخصی مواجهه با اثر هنری گرفته تا دلالت‌های مرتبط با سبک زندگی و بینش سیاسی- اجتماعی.

این نمایشگاه، پرسه زدن‌ در فضای گالری، مواجهه با اثر و خود تماشاگر را به تماشا نشسته و به سوژه اصلی تبدیل کرده. اینبار تماشاگر خود سوژه تماشا شده است.

سخن کوتاه، حضور شما به عنوان بیننده خود بخشی جدی از ایده فلانور است.

آخر هفته شیرین و شکوه میزبان هنرمندان هستند

وجیه در زیرزمین دستان

نمایشگاه انفرادی محسن الوردیلی با عنوان وجیه تا جمعه ۱۱ آبان در تهران، خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک ۶ برپاست.

کار انتزاعی هنر در گالری سو

نمایشگاه گروهی با عنوان کار انتزاعی هنر که از سوی شیرین قراویسکی گردآوری شده است تا جمعه ۱۸ آبان در گالری سو به نشانی تهران، خیابان ویلا، خیابان سمیه، خیابان پورموسی، شماره ۳۰ برگزار می شود.

نقاشی و حجم در محل پروژه‌های ۰۰۹۸۲۱

نمایشگاه انفرادی نقاشی و حجم های بیژن نعمتی شریف از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۹۱ تا سه شنبه ۸ آبان در محل پروژه‌های ۰۰۹۸۲۱ واقع در تهران، خیابان کریمخان زند، خیابان خردمند، کوچه ۱۸، پلاک ۲۵ میزبان اهالی هنر است.

لانه‌ی مردی با چشمان تهی در گالری باوان

نمایشگاه انفرادی نقاشی پیام قلیچی با عنوان لانه‌ی مردی با چشمان تهی، پرده دوم: تصنیف مرد دماغ دراز تا دوشنبه ۱۴ آبان در گالری باوان به نشانی تهران، خیابان مطهری، خیابان لارستان، خیابان عبده، پلاک ۷ برپاست.

حدفاصل در گالری امکان

نمایشگاه انفرادی حجم های ستاره آزموده با عنوان امکان تا جمعه ۱۱ آبان در گالری امکان به نشانی تهران، خیابان مطهری، خیابان فجر (جم)، خیابان غفاری، پلاک ۵۱، طبقه اول برپاست.

در بیانیه این نمایشگاه چنین آمده است: «حدفاصل»، به نوعی بازنمایی تجربی شهر تهران است که عمدتا با انبوهی از مکعب‌ها و فواصل میان آن‌ها شکل گرفته است. مکعب‌هایی که ما را با لایه‌های متفاوت مواد و مصالح مواجه می‌کنند و در پرسپکتیو، فرم‌هایی جدید می‌سازند. این مجموعه توأمان گذار از عکس به حجم و بالعکس است. گذاری که گاه ساختارهای آشنا را به هم می‌ریزد و گاه از نو ساختارهای جدید خلق می‌کند. شاید بتوان گفت هنرمند با رفت‌وبرگشت میان مدیوم‌ها و مواد متفاوت و کلنجار رفتن با فرم و سازه، این توده‌های مکعبی را به نوعی از آن خود ساخته و بازتولید می‌کند.

آخر هفته شیرین و شکوه میزبان هنرمندان هستند

جدایی در گالری ویستا

نمایشگاه انفرادی نقاشی شیرین اتحادیه تا دوشنبه ۷ آبان گالری ویستا به نشانی تهران، خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک ۱۱ برگزار می شود.

رنجِ دست در گالری دنا

نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های کیومرث کیاست تا جمعه ۱۱ آبان ۱۴۰۳ در گالری دنا به نشانی تهران، خیابان سپهبد قرنی، بعد از چهار راه طالقانی، کوچه سوسن، پلاک۴، زنگ ۲برپاست.

نمایش آثار نگارخانه سهراب

نمایشگاه انفرادی نقاشی های علی خسروی تا دوشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۳ در نگارخانه سهراب واقع در تهران، خیابان سمیه، قبل از رامسر، شماره ۱۴۲برگزار شد.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

«حنابندون» در دنیای رنگارنگی که ویران شد

عنوان فیلم کوتاه «حنابندون» محتوای اثر را لو نمی‌دهد. عنوان فیلم از سکانسی گرفته شده …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ