استان بوشهر نیازمند اجرای طرح‌های پیشگیرانه در حوزه سلامت است


به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز پنجشنبه در نشست با مدیرکل و کارکنان بیمه سلامت استان بوشهر، اظهار کرد: در بین چهار رکن بنیادین جامعه، سلامت نقش ویژه ای داشته و از امور استراتژیک، بنیادین و راهبردی جامعه است.

وی افزود: کشور ما در مدیریت سلامت و کنترل بیماری‌ها موفق است اما مانند بیشتر کشورها در عرصه پیش‌بینی، پیشگیری و احتمال بیماری‌های آینده نیاز به کار و تلاش وافر دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تصریح کرد: نیروی متخصص، دارو و سخت‌افزار بیمارستانی و درمانگاهی امری مهم برای نظام سلامت است که باید مورد توجه جدی واقع شود.

صفایی بوشهری ادامه داد: یکی از پرهزینه‌ترین سیستم‌های مدیریت جامعه، درمان است به گونه‌ای که هم سخت افزار آن مانند بیمارستان و درمانگاه و هم هزینه خود درمان گران است.

وی گفت: چنانچه در بحث هزینه درمان با عنوان‌های مختلف مورد کمک قرار نگیرند سخت افزار، تجهیزات و متخصصان کارایی لازم را نخواهند داشت.

صفایی بوشهری افزود: حوزه بیمه سلامت حوزه استراتژیک است ولی با این وجود کشور در بیماری‌های شایعی مانند دیابت نوع ۲، فشار خون، قلبی، استخوانی، دهان و دندان به مرز خطرناکی رسیده‌ است.

بیشتر بخوانید

فیلم | پوشش ۸۰ درصدی بیمه‌ رایگان سلامت در استان بوشهر

کمک‌های درمانی صنایع بوشهر متناسب با مسئولیت‌های اجتماعی آنها نیست

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: در استان‌های بوشهر و یزد میزان بیماری دیابت نوع ۲ خیلی بالاست و در عرصه پیشگیری بر حسب آمایش سرزمینی باید برنامه‌ریزی جامع انجام شود.

صفایی بوشهری با بیان اینکه بخاطر تحریم، امکانات درمانی ما محدود است، ادامه داد: این تحریم یک فرصت است که شرکت‌های دانش بنیاد به حوزه ساخت این تجهیزات ورود کنند، هرچند رسیدن به استانداردهای جهانی چندین سال وقت می‌برد.

وی تاکید کرد: با توجه به گرانی دارو و درمان و نیاز به حمایت از مردم بیمه نقش مهمی دارد و باید کمک کرد بیمه اعزام محقق شود.

صفایی بوشهری یادآور شد: استانی که دچار مشکلات سخت افزاری و پزشکان فوق تخصص باشد به مردم آن در حوزه درمان خیلی سخت می‌گذرد، دنبال این هستیم در شیراز و تهران بتوانیم مهمان سرا برای اسکان همراهان بیمار ایجاد کنیم.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

۱۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های بوشهر کشف شد

به گزارش ایرنا، سرهنگ عبدالله خسروی شامگاه چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ