دستیابی به هوش مصنوعی تثبیت شده، چشم انداز ۱۴۱۲ ایران


به گزارش ایرنا، شهرام دبیری اسکویی در دومین رویداد هوش مصنوعی اصفهان که روز پنجشنبه در هتل عباسی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: این چشم‌انداز ما این است که از این فناوری به طور پایدار به عنوان یک ابزار موثر در حکمرانی و موضوعات کلان اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور بهره بگیریم به گونه ای که منجر به افزایش امنیت ملی، بهره‌وری در سطوح مختلف و ایجاد ثروت ملی و ارتقا وفاق ملی بشود.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم جایگاه ایران در دنیا ارتقا پیدا کند و حرفی برای گفتن داشته باشیم باید به هوش مصنوعی توجه خاص داشت.

معاون پارلمانی رییس جمهور افزود: هم‌اکنون کشورهای اطراف ما مثل امارات، عربستان پیشرفت‌های قابل توجهی در عرصه هوش مصنوعی داشته اند از این رو اگر بخواهیم در منطقه و یا در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم باید با یک برنامه‌ریزی خوب برای ارتقا هوش مصنوعی قدم های بزرگ برداریم.

وی اضافه کرد: دولت در این رابطه فعال است و ما از بخش خصوصی می‌خواهیم که در این عرصه فعال باشند چراکه گام‌های آن‌ها به لحاظ علمی و اقتصادی می تواند برای همه کشور مفید باشد.

دبیری گفت: هوش مصنوعی در حال تغییر دادن جهان در حوزه‌های پزشکی، صنعت، امنیت و صنایع نظامی است.

وی افزود: ایران به لحاظ تولید مقاله‌های علمی در حوزه هوش مصنوعی در دنیا رتبه پانزدهم را دارد اما از لحاظ استفاده از هوش مصنوعی جایگاه خوبی نداریم.

معاون پارلمانی رییس جمهور با تاکید بر اینکه باید در زمینه کاربردی هوش مصنوعی تلاش کنیم، افزود: سازمان ملی هوش مصنوعی زیر نظر رییس جمهور با قوت به کار خود ادامه می‌دهد و رییس جمهور هم بر استفاده از هوش مصنوعی، متناسب با سبک زندگی ایرانی تاکید دارد.

دبیری گفت: داده ها و محاسبات اضلاع تشکیل دهنده توسعه فناوری هوش مصنوعی هستند و به یاری خدا با فعالیت‌هایی که در این زمینه انجام می‌شود شاهد رشد هوش مصنوعی خواهیم بود.

وی یادآور شد: سند ملی هوش مصنوعی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده و در برنامه هفتم توسعه هم توجه خاصی به این موضوع شده است.

به گزارش ایرنا، دومین رویداد هوش مصنوعی به همت بنیاد نخبگان استان و با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در اصفهان برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این رویداد، همرسانی و ارائه ظرفیت‌ها و آخرین توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان و بین‌المللی در حوزه هوش مصنوعی با حضور نمایندگان صنایع، واحدهای اقتصادی بزرگ و شرکت‌های سرمایه‌گذار خطرپذیر است.

نخستین رویداد هوش مصنوعی اصفهان سال ۱۴۰۲ در کنار برنامه جایزه مصطفی(ص) برگزار شد و حدود چهار هزار نفر در آن شرکت کردند.

هوش مصنوعی (Artificial intelligence) شبیه‌سازی فرآیندهای هوش انسانی توسط ماشین‌ها بویژه سیستم‌های رایانه‌ای است.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

دانش‌آموزان از حافظه‌محوری به سمت یادگیری عمیق هدایت شوند

به گزارش ایرنا، محسن زارعی روز پنجشنبه در نشست مشترک مدیران مدارس و سرگروه‌های آموزشی …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ