زیرساخت‌های مجتمع گلخانه‌ای دزفول تامین شد

بهروز قمرزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مجتمع گلخانه‌ای دزفول با حدود ۱۸۵ واحد گلخانه‌ای یک هکتاری، در جاده سردشت جنب شهرک صنعتی شماره چهار واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۷۰ این گلخانه بهره‌برداری شده افزود: واحدهایی که در صدد راه‌اندازی هستند حمایت و واحدهایی که فعالیتی نداشتند فسخ قرارداد و به افراد توانمند واگذار می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول با بیان اینکه تعدادی از واحدهای مجتمع گلخانه‌ای مانند گل رز و بلوبری هوشمند شدند گفت: مشکل تامین گاز این مجتمع به همت مسوولان شهری، سازمان جهاد کشاورزی خوزستان و مدیریت برنامه‌ریزی استان تامین اعتبار شده و طی نشست‌های برگزار شده در این راستا، موانع رفع و به زودی اجرای خط لوله گاز به طول ۴.۵ کیلومتر آغاز می‌شود.

قمرزاده بر ضرورت هوشمندسازی همه گلخانه‌های این شهرستان تاکید کرد و ادامه داد: برای رونق محصولات، باید به سمت دانش بنیان کردن و هوشمندسازی پیش برویم؛ اکنون در شرایط بحران آب، اقداماتی در راستای هوشمندسازی در شرکت کشت و صنعت شهید رجایی انجام شده که باید برای صرفه جویی در مصرف آب در سطح مزارع نیز گسترش یابد.

وی با بیان اینکه تولید یک هکتار گلخانه با تولیدات ۱۰ هکتار زمین برابر است گفت: هوشمندسازی تاثیر به سزایی در مصرف نهاده‌ها و مدیریت تغذیه دارد این در حالی است که در حال حاضر موازنه ما در حوزه دانش بنیان کردن، هوش مصنوعی و هوشمندسازی منفی است.

قمرزاده به استعدادهای شهرستان دزفول در حوزه‌های مختلف کشاورزی اشاره و اظهار کرد: لازمه این موارد اطلاعات و داده ها هستند که به کشاورزان و بهره برداران توصیه می‌شود در سرشماری کشاورزی که از ۱۲ آبانماه به مدت ۴۵ روز انجام می‌شود همکاری لازم رابا ماموران داشته باشند تا برنامه‌ریزی دقیق‌تری صورت گیرد.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

حادثه خاصی در نیروگاه منتظرقائم رخ نداده است

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، فرهاد شبیهی امروز (پنجشنبه) در حاشیه افتتاح بیست و چهارمین …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ