چهار حفار غیر مجاز در ارومیه دستگیر شدند


به‌گزارش ایرنا از میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی رضا مظفری‌نسب روز پنجشنبه در این خصوص اظهار کرد: پس از دریافت اخبار مردمی مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز برای تحصیل آثار تاریخی و فرهنگی در ارتفاعات تپه باستانی “باش‌قلعه ارومیه” پیگیری این موضوع در دستور کار واحد اطلاعات و عملیات یگان حفاظت استان قرار گرفت.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی اظهارکرد: محل مورد نظر حفاری غیرمجاز پس از شناسایی و رصد اطلاعاتی، از ساعت ۱۰ شب تا چهار بامداد روز بعد تحت نظارت عوامل یگان قرار گرفته و پس از حصول اطمینان از حضور حفاران غیرمجاز و قاچاقچیان آثار تاریخی طی هماهنگی با فرمانده پاسگاه کل منطقه نیروها وارد فاز عملیاتی شده و با یک عملیات منسجم همه حفاران را در داخل محل حفاری دستگیر کردند.

وی با اشاره به اینکه در این عملیات چهار نفر متهم دستگیر و آلات و ادوات حفاران کشف و ضبط شد، گفت: متهمان به‌همراه ادوات حفاری به پاسگاه انتظامی تحویل داده شدند و پرونده قضایی برای آنها تشکیل شد.

به گزارش ایرنا، فرصت طلبی سودجویی و بی تفاوتی نسبت به داشته های تاریخی و نداشتن احساس مسوولیت در ابر آثار تاریخی از جمله عواملی است که باعث شده به کرات باندهای سودجود اقدام به حفاری های غیرمجاز در نقاط مختلف بزنند.

یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی بارها و با جدیت تمام اقدام به دستگیری و شناسایی این افراد کرده است.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

حضور میلیونی مردم در آیین اربعین نشانه عظمت روزافزون دین اسلام است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی روز پنجشنبه در همایش تجلیل از …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ