کرمانشاه؛ مشهد ۱۶ هزار شهید از سراسر میهن اسلامی

سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، سردار بهمن ریحانی، فرمانده سپاه نبی‌ اکرم(ص) استان کرمانشاه امروز سوم آبان‌ماه در کنگره ملی شهدای استان که در مرکز فرهنگی آیه‌ها برگزار شد با اشاره به اینکه مردم این استان در دوران دفاع مقدس در دفاع از امنیت در میدان بارزه در تقابل با دشمن بودند، اظهار کرد: این استان با تشکیل ۱۵ یگان و تیپ مردم پایه، سه تیپ از برادران اهل‌سنت و یک یگان از برادران اهل‌حق در دوران دفاع مقدس همپای نیرو‌های ارتش و سپاه که نشان از ولایت‌مداری و وفاداری است نه تنها در دروازه‌های غربی بلکه در سایر جبهه‌های مبارزه در کشور حضور پیدا کردند.

وی افزود: ۲۷ عملیات تاکتیکی و راهبردی، آفندی و پدافندی در ۳۷۱ مرز استان انجام شد و شهدای بسیاری تقدیم شد. کرمانشاه مشهد شهدای فاتح با تقدیم ۹ هزار و ۸۰۰ ضهید دفاع مقدس، ۱۹ شهید مدافع حرم و ۲۴ هزار جانباز گواهی روشن بر باور دلیرمردان ایران اسلامی است.

سردار ریحانی تصریح کرد: کرمانشاه در هشت سال دفاع مقدس مشهد ۱۶ هزار شهید از سراسر میهن اسلامی است که در دفاع از دین خون پاکشان در این سرزمین ریخته شد.

فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری کنگره شهدا و برنامه‌ریزی ساختار اجرای آن در هشت سطح، گفت: در راستای برگزاری این کنگره ۵۰ جلسه کاگروه و ۲۰ جلسه تدوین و برآورد میزان توانمندی و شناسایی ظرفیت‌ها در استان برگزار شد.

وی به بخشی از اقدامات انجام شده در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای استان از جمع‌آوری آثار شهدا، تکریم و سرکشی از خانواده شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد، برگزاری ۳۰ اجلاسیه متمرکز اقشار مختلف و ۲۲۶۳ یادواره شهدا و آبروی محله، ۵۰ اثر پویانمایی در حوزه کودک و نوجوان؛ ساخت فیلم سینمایی و پیش تولید سریال، پویش کتابخوانی و ساخت ۱۰۰ نماهنگ و کلیچ و ۹۰ مستند زندگینامه شهدا اشاره کرد و افزود: تهیه ۶۰ هزار بسته آموزشی، تحصیلی و معیشتی، کمک به آزادسازی زندانیان غیرعمد به تعداد ۱۹۵۰ نفر، احداث، مرمت و تعمیر ۵۸۰ خانه محرومان و کاشت ۳۰۰ هزار نهال به نیابت از شهدا از دیگر برنامه‌های این کنگره بود.

انتهای پیام


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

خانواده البرزی به جای برگزاری مراسم ترحیم، ۱۹ زندانی را آزاد کردند

به گزارش ایکنا از البرز به نقل از روابط عمومی دادگستری البرز، حسین فاضلی‌هریکندی، رئیس‌کل دادگستری …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ