کیفیت آزمون ریاضی نهایی مورد ارزیابی گروه‌های آموزشی قرار می‌گیرد


محسن زارعی شامگاه پنجشنبه در حاشیه برگزاری نشست با حضور اساتید، دبیران و معلمان پایه تحصیلی در خانه ریاضیات اصفهان افزود: این نشست ارزیابی آزمون نهایی تاثیر سوابق تحصیلی و اثرگذاری آن در فرایند یادگیری دانش‌آموزان با اهداف برنامه درسی است و چنین نشستی نیز ۲ سال گذشته در زنجان برگزار شد.
وی ادامه داد:آنچه در آزمون نهایی مدنظر است بر اساس اهداف برنامه درسی طی یک چهارچوبی تعریف شده و در قالب جدول هدفگذاری و برای همه دروس (۱۰۸ عنوان درس) تعریف و پیش‌بینی شده است.
رییس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در این ارزشیابی موارد بخش‌هایی از کتاب، نوع سئوال، در چه سطح شناختی و نمره(بارم) مورد ارزیابی کارشناسان و در نهایت در اختیار طراحان قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه این نشست برای دروس ریاضی پیش بینی شده است، ادامه داد: نتیجه این چارچوب قرار است مبنای طرح سئوالات امتحانات نهایی قرار می‌گیرد و در نهایت مشخص شود که دانش‌آموزان به چه میزان به اهداف دست پیدا کرده‌اند یا اگر دست پیدا نکرده‌اند،خلاها شناسایی شود.

زارعی گفت:مدعوین این نشست اساتید دانشگاهی دبیران راهبری سازمان سنجش، سرشاخه‌های دروس ریاضی و سرگروه‌های آموزشی ریاضی هستند که برای اصلاح اشکالات و آزمون نهایی پیش رو دور هم جمع‌ شده‌اند که امتحان با کیفیتی برگزار کنیم.

رییس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این تحلیل‌ها برای همه استانها ارسال می‌شود گفت: یکی از موارد مطرح شده توسط سرگروه‌های آموزشی ریاضی در مورد تصحیح گروه طراحان تولید بود که ما سنجش آن را در اختیار دبیرخانه ها قرار دادیم که عنوان کردند فاصله‌ای که در اختیار دارند کم است و باید تعداد برگه و وقت بیشتری داشته باشند که برای اصلاح لحاظ شد.

به گزارش ایرنا، گردهمایی مدیران مدارس متوسطه نظری نواحی ششگانه و مناطق همجوار استان اصفهان بمنظور بررسی و تحلیل نتایج آزمون نهایی خرداد برای دانش‌آموزان پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم برگزار شد و فرصتی مناسب برای تبادل نظر و تجربیات میان مدیران مدارس فراهم آورد.

در این گردهمایی یک روزه مدیران مدارس به بحث‌ و بررسی در باره چالش‌ها و فرصت‌های موجود در نظام آموزشی پرداختند و نتایج آزمون نهایی و شناسایی نقاط قوت و ضعف در عملکرد دانش‌آموزان را تجزیه‌ و تحلیل کردند.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

بازدید معاون پارلمانی رییس‌جمهور از سالن اجلاس سران اصفهان

به گزارش ایرنا، شهرام دبیری اسکویی، معاون پارلمانی رییس‌جمهور، عصر پنجشنبه با همراهی شهردار و …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ