روستای پسوه پیرانشهر، روستای دوستدار کتاب شد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری مهر، ابوبکر احمدی‌کیا، روز پنجشنبه در این زمینه افزود: این کتابخانه از سال ۹۰ فعالیت خود را آغاز کرده و تقریباً ۱۰ هزار جلد کتاب و بیش از ۴۰۰ نفر عضو فعال دارد و بیشتر اعضای آن کودک و نوجوان هستند.

وی ادامه داد: ما هر سال فعالیت‌های زیادی در حوزه کتابخوانی داشتیم ولی به دلیل نبود امکانات نمی‌توانستیم برای شرکت در جشنواره و رویدادها ارسال کنیم که برای دهمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب بیش از ۲۵ فعالیت را در حوزه کتاب و کتابخوانی در سامانه بارگذاری کردیم که باعث شد این کتابخانه منتخب کشوری شود.

احمدی کیا افزود: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی، ایجاد طرح‌های مختلف با موضوعیت نشاط در کتابخانه‌ای، تجلیل از معلمان با کتاب و دایر کردن کتابخانه حسینی در مزر تمرچین همزمان با اربعین حسینی از جمله فعالیت‌های این کتابخانه است.

وی گفت: همچنین برگزاری کلاس و کارگاه‌های مختلف قصه‌گویی، کلاس‌های آموزشی نماز، برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی، مسابقه نقاشی بین کودکان، اجرای طرح آفتاب کتاب و کاروان جهادی از دیگر فعالیت‌های کتابخانه شهید «مرتضی آوینی» است.

احمدی کیا بیان کرد: فضای مجازی به عنوان یک ابزار قدرتمند می‌تواند تأثیرات مخربی بر کتاب‌خوانی و ترویج فرهنگ مطالعه داشته باشد و مهمترین هدف من در کتابخانه این است که با برگزاری برنامه‌های مختلف نشاط آور با محوریت کتاب این فاصله بین دانش آموز و کتاب را کم کنم.

در این دوره از مجموع ۲۵۱ روستای شرکت کننده که از ۱۴۷ شهرستان استان‌های کشور در دهمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب شرکت کردند، ۲ جامعه عشایری، ۱۲ روستای دوستدار کتاب و یک روستای استمرار دوستدار کتاب انتخاب شدند و ۹ نفر از برگزیدگان این جشنواره از کتابداران پر تلاش نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هستند که نقش محوری در برگزاری طرح‌های موفق در دهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب داشتند.

کتابخانه عمومی شهید آوینی در سال ۱۳۹۰ در روستای پسوه شهرستان پیرانشهر استان آذربایجان غربی تأسیس شده و به عنوان سومین کتابخانه شهرستان پیرانشهر به مردم منطقه لاجان ارائه خدمات می‌کند.

این روستا در شمال شرقی شهرستان پیرانشهر با جمعیت نزدیک به ۴ هزار نفر واقع شده است.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

حمدان: هیچ اسیری بدون پایان یافتن جنگ آزاد نمی‌شود – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، اسامه حمدان، عضو ارشد جنبش سیاسی حماس …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ