پیام استاندار اصفهان در پی شهادت رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان


به گزارش ایرنا، در پیام روز جمعه مهدی جمالی‌نژاد آمده است: شهادت مجاهد شهید و یار وفادار سید شهیدان مقاومت، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم صفی‌الدین، واقعه ای تلخ اما امیدآفرین در مسیر استحکام شجره تنومند مقاومت است.

ادامه این پیام حاکیست: رژیم جعلی صهیونیستی با شهادت رئیس شورای اجرایی حزب‌الله به خیال خام خود ضربه اساسی به مقاومت اسلامی وارد کرده است اما این خون ها و شهادت ها هرچند دلدادگان مقاومت را غمگین و خشمگین می کند، اما با جوشش ها و رویش های جدید در عرصه مدیریت جبهه مقاومت، مسلمانان و آزادیخواهان عالم را برای یک نبرد بزرگ تا اضمحلال این رژیم جعلی آماده خواهد کرد.

استاندار اصفهان در پیام خود با تبریک و تسلیت شهادت این مجاهد نستوه به مسلمانان، شیعیان و آزادیخواهان بویژه مردم غیرتمند لبنان از خداوند متعال رحمت واسعه الهی برای ایشان و یاران شهیدشان و موفقیت و نصرت الهی برای رزمندگان جبهه مقاومت تا نابودی و محو رژیم سفاک صهیونیستی را مسالت کرده است.

به گزارش ایرنا، حزب‌الله لبنان چهارشنبه شب (دوم آبان) با صدور بیانیه‌ای از شهادت رئیس شورای اجرایی خود در حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت خبر داد و اعلام کرد که سیدهاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی این جنبش در حمله رژیم صهیونیستی به بیروت به شهادت رسیده است.

سیدهاشم صفی‌الدین سال ۱۹۶۴ در شهرک «دیر قانون النهر» در جنوب لبنان در یک خانواده متولد شد.

او از زمان تأسیس جنبش حزب‌الله در سال ۱۹۸۲ به این جنبش پیوست و از سال ۱۹۹۲ ریاست شورای اجرایی آن را بر عهده گرفت و از این رو بر فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی حزب‌الله نظارت داشت.

این مجاهد نستوه یکی از هفت عضو شورای مشورتی و تصمیم‌گیری حزب‌الله بود و سال ۱۹۹۸ عضو شورای مشورتی حزب‌الله شد و پس از آن به ریاست شورای اجرایی این جنبش ارتقا یافت و به مرد شماره ۲ حزب‌الله تبدیل شد و سپس ریاست شورای جهادی (بالاترین نهاد نظامی حزب‌الله) را بر عهده گرفت.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

نشست معاون پارلمانی رییس جمهور با نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی

اصفهان- ایرنا- شهرام دبیری اسکویی، معاون پارلمانی رییس‌جمهور، شامگاه پنجشنبه در نشستی طولانی با نمایندگان …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ