روند توسعه‌ای تجارت ایران با اعضای بریکس و اوراسیا

«محمدصادق قنادزاده» روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره تقویت و توسعه تجارت ایران اظهار داشت: ایران با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا و بریکس تعامل خوبی دارد و با توسعه این روابط سیاسی و اقتصادی، شاهد رونق صادرات و واردات هستیم.

وی افرود: تجارت ایران با کشورهای اوراسیا شامل نهاده‌ها و کالاهای اساسی و کالایی با ارزش افزوده بالا است.

قنادزاده با بیان اینکه کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا سالیانه ۴۰۰ میلیارد دلار واردات انجام می‌دهند، گفت: ایران می‌تواند از این ظرفیت بازارها استفاده کند، کالاهای مورد نیاز این کشورها را تامین کند و مقاصد صادراتی را افزایش دهد.

معاون ارتقای کسب‌وکارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران تاکید کرد: توسعه روابط اقتصادی نیازمند تامین زیرساخت‌ها در حوزه‌های مختلف، ترانزیتی، حمل‌ونقل و مالی و ارزی است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه لجستیک، گفت: در زمینه حمل‌ونقل باید خدمات توسعه پیدا کند تا نیازهای این عرصه فراهم شود.

قنادزاده عنوان کرد: با اجرای توافق‌نامه‌های تجاری، ۸۷ درصد کالاهایی که بین کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا معامله می‌شود مشمول تجارت آزاد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: طبق توافق ایران با کشورهای عضو اوراسیا، قرارداد تجارت آزاد بین ایران و این اتحادیه به امضا رسیده و در مجلس در دست بررسی قرار دارد و به زودی به صحن علنی ارائه خواهد شد، ضمن اینکه مجالس سه کشور عضو اتحادیه اوراسیا این موافقت‌نامه را تصویب کرده‌اند.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

استفاده از هوش مصنوعی برای رصد و پایش مساحت جنگل‌های کرمانشاه

دکتر هوشمند صفری روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ