توجه به مسائل دینی سرلوحه برنامه‌های سازمان ملی استعدادهای درخشان قرار گیرد

حجت الاسلام مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت الاسلام مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان، عصر روز گذشته، 3 آبان در دیدار با رئیس سازمان ملی استعدادهای پرورش درخشان کشور با تأکید بر اهمیت فراگیری علم، تحصیل علم را وظیفه همه مسلمانان دانست و با اشاره به روایتی مشهور از نبی اکرم(ص) گفت: اینکه پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید «علم را جستجو کنید حتی اگر در چین باشد» حاکی از توجه ویژه دین به جایگاه علم و دانش است.

وی ادامه داد: اینکه قرآن کریم می‌فرماید «آیا کسانی که می‌دانند با کسانی که نمی‌دانند برابرند؟» بیانگر آن است که اثبات ضرورت علم، امری بدیهی و وجدانی است که به استدلال نیاز ندارد.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه حتما در خصوص ایجاد سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، مطالعات کارشناسی صورت گرفته اظهار کرد: اما فعالیت‌های این مجموعه نباید موجب شود برخی افراد خارج از مدارس استعدادهای درخشان، ظرفیت و توانمندی علمی خود را کوچک بشمارند.

حجت‌الاسلام مطیعی متذکر شد: بسیاری از افرادی که در مناطق محروم تحصیل می‌کنند بدون دریافت خدمات ویژه تحصیلی، حائز رتبه‌های برتر کنکور و المپیاد می‌شوند که این امر نشان می‌دهد افرادی که خارج از مدارس استعدادهای درخشان نیز تحصیل می‌کنند باید مورد توجه مسئولان و برنامه‌ریزان قرار گیرند.

نماینده مقام معظم رهبری در استان با اشاره به اینکه متأسفانه ایجاد برخی مدارس خاص نظیر مدارس غیرانتفاعی، به عاملی برای کم‌توجهی به سایر مدارس تبدیل شده یادآور شد: این امر تبعات سنگینی برجای می‌گذارد.

به گفته وی؛ جوانان و نوجوانانِ امروز از سطح یادگیری بسیار بالاتری نسبت به دوره‌های گذشته برخورداند که اگر امکانات لازم نیز برای آنها فراهم شود آینده کشور تضمین خواهد شد.

حجت‌الاسلام مطیعی با تأکید بر اینکه تکثیر نخبگان و جریان نخبگانی یکی دیگر از توصیه‌های مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با نخبگان بود، یادآور شد: لازم است در این خصوص نیز برنامه‌ریزی شود و یکی از راه‌های آن تمرکز بر روی برنامه‌های «استعدادیابی» است.

به گفته وی؛ تلقین ضعف و ناتوانی به دانش‌آموزان و تحقیر آنان، یکی از عوامل موثر بر رفتار تحصیلی دانش‌آموزان است که باید از آن جلوگیری شود.

امام جمعه سمنان یکی از انتظارات در خصوص مدارس استعدادهای درخشان را توجه به امور تربیتی در کنار توجه به مسائل آموزشی برشمرد و افزود: ایجاد دغدغه‌مندی نسبت به مسائل دینی، ملی و هویتی در دانش‌آموزان باید در سرلوحه برنامه‌های سازمان ملی استعدادهای درخشان قرار گیرد چراکه کسب رتبه‌های برتر تحصیلی اگر با احساس مسئولیت نسبت به وطن، مردم و ارزش‌های دینی همراه نباشد به اندازه لازم موثر نخواهد بود. 

نماینده ولی فقیه در استان یکی از نگرانی‌های دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان را فشار بیش از حد مربیان و معلمان برای تحصیل آنها دانست و گفت: این موضوع در صورت بی‌دقتی می‌تواند نتیجه معکوس به دنبال داشته باشد، لذا رفق و مدارا و مسائل انگیزشی در موضوعات آموزشی نیز دارای اهمیت است.

همچنین، در ابتدای این دیدار «الهام یاوری» رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در سخنانی با ابراز خرسندی از سفر به استان سمنان و دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان، گزارشی از وضعیت مدارس تحت نظر این سازمان ارائه کرد. 

انتهای پیام


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

فرهنگ ایرانی و اسلامی با عملکرد صحیح باقی می‌ماند

به گزارش ایکنا از فارس، اسماعیل محبی‌پور، معاون دانش و پژوهش لشکر 19 فجر فارس …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ