طرح پایش زندانیان مزیت های ارفاقی دارد


به گزارش روز جمعه ایرنا، از روابط عمومی دادگستری استان، بابک محبوب علیلو در نشست بررسی نحوه اجرای طرح پایش زندانیان استان و جمع قضات ناظر زندان، پایش وضعیت کنونی، اصلاح و بازسازگاری اجتماعی مجرمین را از هدف‌های محوری و اصلی اجرای طرح پایش زندانیان برشمرد و خواستار همکاری قضات در اجرای این طرح مهم ملی شد.

وی اظهار کرد: بر اساس همین اهداف تعیین شده ، قوه قضاییه با لحاظ اهمیت و حساسیت موضوع، گام های اساسی در این راستا برداشته است.

محبوب علیلو یکی از برنامه های پیش بینی شده در سال جاری برای دادگستری آذربایجان شرقی را اجرای طرح پایش زندانیان دانست و ادامه داد: در اجرای این طرح وضعیت زندانیان در قالب فرم‌های تنظیم شده مرتبط پایش و مددجویان در صورتی که شرایط لازم قانونی و استحقاق بهره‌مندی از نهادهای ارفاقی را داشته باشند، از مزیت های این طرح بهره‌مند خواهند شد.

وی با اشاره به وضعیت افرادی که با صدور قرارهای تامین کیفری از سوی مراجع محترم قضایی بازداشت شده اند، یادآور شد: در خصوص این افراد، بررسی های لازم انجام و چنانچه مشمول ماده ۲۴۲ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ باشند و در عین حال قرار تامین کیفری صادر شده درباره آنها اقتضای تجدیدنظر و بازنگری داشته باشد، شعب مربوطه بررسی و تصمیم شایسته اتخاذ خواهد کرد.

علیلو افزود: با همکاری و تعامل سازنده قضات دادگستری آذربایجان شرقی شاهد اثرگذاری اجرای طرح پایش زندان ها در سراسر استان خواهیم بود.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

هفت تفاهمنامه همکاری در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تبریز منعقد شد

احمد حمزه‌زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تفاهم‌نامه‌ها …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ