امام جمعه گلپایگان: روحانیت شیعه در حمایت از امت اسلامی مرز نمی‌شناسد


حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی کرامتی در خطبه های نماز جمعه این هفته گلپایگان با توجه به فرا رسیدن سالروز مخالفت امام خمینی(ره) با قانون ننگین«کاپیتولاسیون» افزود: این قانون ذلت بار که سبب مصونیت قضایی اتباع آمریکایی در ایران بود، در سال ۱۳۴۳ در مجلس ملی حکومت طاغوت تصویب اما با شجاعت و آگاهی رسانی امام علیه آن افشاگری شد و مردم از مفاد آن که نشانگر حقارت ملت ما بود، مطلع شدند.

وی تصریح کرد : اقشار مختلف ملت عزتمند ایران یکپارچه و با سر دادن بانگی رسا در حمایت از مخالفت امام خمینی(ره) با چنین قانون ذلت باری، مقابل آن ایسادگی کرده و مانع از اجرای این مصوبه مجلس شدند.

خطیب جمعه گلپایگان همچنین با اشاره به به نزدیک شدن به سالروز شهادت حسین فهمیده خاطرنشان کرد: اقدامی که این نوجوان ۱۳ ساله در زمان دفاع مقدس انجام داد، منطق مقاومت ایرانیان در مقابل متجاوزان به دین، خاک میهن و نوامیس این سرزمین بود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر نیز گرچه برخی از فرماندهان ارشد محور مقاومت توسط رژیم منحوس صهیونیستی به شهادت رسیده اند ، اما روند مبارزه قطع نشده و تا زمانی که منطق مقاومت وجود دارد، تا نابودی کامل دشمن، راه و مکتب مبارزه نیز ادامه خواهد داشت.

امام جمعه گلپایگان در باره انتصاب استاندار جدید اصفهان از سوی هیات دولت نیز گفت: جمالی نژاد از شخصیت های انقلابی و خوشنام است که با استان اصفهان و نیازهای موجود در آن آشنایی خوبی دارد.

وی افزود: انتظار است استاندار جدید در انتحاب معاونان خود، مدیران کل و فرمانداران اصفهان به توصیه مقام معظم رهبری توجه کند و عناصر مومن، کارآمد و انقلابی را به کار گیرد.

شهرستان گلپایگان در ۱۸۰ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

دستگاه قضایی اصفهان نیازمند گزارش‌های دقیق و سریع کارشناسی است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام اسدالله جعفری شامگاه پنجشنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان نخستین …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ