نیروهای امدادی خراسان جنوبی به حالت آماده‌باش درآمدند


به گزارش ایرنا از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، محمد علی کاوسی روز جمعه با بیان اینکه بهترین اقدام در حوادث و سوانح پیشگیری است، افزود: ۱۵ سانتی‌متر آب در حال حرکت می‌تواند تعادل انسان را برهم‌بزند و نیز می‌تواند کنترل خودرو را مختل کند.

وی ادامه داد: همچنین در ۳۰ سانتی‌متر آب در حال حرکت اغلب خودروها شناور می‌شوند و حدود ۶۰ سانتی‌متر آب در حال حرکت می‌تواند انواع خودروها را با خود ببرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی به لغزندگی جاده ها در بارندگی اشاره کرد و گفت: لغزندگی جاده‌ها در بارش های اولیه باران چندین برابر زمان های دیگر بوده و با توجه به اینکه در فصول خشک روغن خودروها بر سطح جاده ها ریخته شده و شسته نشده، اکنون در اولین بارندگی ها سطح جاده ها بسیار لغزنده است و باید بیشتر مراقب بود.

کاوسی ادامه داد: به شهروندان توصیه می‌شود در این روزها از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت نیاز به خروج از منزل، احتیاط‌های لازم را داشته باشند.

وی تصریح کرد: تیم‌های امداد و نجات هلال احمر همواره در کنار مردم خواهند بود و در صورت بروز هرگونه حادثه، آماده ارائه خدمات به آسیب‌دیدگان هستند، با همکاری و هوشیاری شهروندان می‌توانیم از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کنیم.

هواشناسی اداره‌کل هواشناسی خراسان جنوبی هم اعلام کرد: هشدار سطح نارنجی برای وزش بادهای شدید، بارش شمال در غرب استان و وقوع یخبندان در شهرستان‌های قاین و سربیشه برای صبح فردا( شنبه) صادر شده است.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

واژگونی مینی‌بوس حامل ورزشکاران بیرجند یک مصدوم داشت

سرهنگ علیرضا رضایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این حادثه …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ