امروزه ضروری‌ترین بحث فرهنگ مقاومت و استکبارستیزی است

حجت الاسلام محمد مختاری، امام جمعه موقت بیرجند به گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام محمد مختاری امام جمعه موقت بیرجند امروز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه امام جمعه موقت بیرجند با تسلیت شهادت علامه سید هاشم صفی‌الدین، فرمانده دلاور جبهه مقاومت، اظهار‌داشت: جنایت‌های رژیم صهیونیستی به اوج رسیده و می‌خواهند از این طریق مردم را برسانند تا عقب‌نشینی و تسلیم کنند.

وی با اشاره به شهادت فرماندهان جبهه مقاومت، تأکید کرد:، اما بدانیم جریان مقاومت با خون شهدا جریان مقاومت زنده‌تر خواهد شد و از زبان قرآن و اهل بیت (ع) و تجربه تاریخ می‌گوییم شک نکنید جبهه مقاومت و راه حق و حقیقت پیروز است و جبهه کفر و استکبار و رژیم صهیونیستی کودک‌کش روی سیاه و نابود است.

حجت‌الاسلام مختاری تأکیدکرد: باید تا آخر با ولایت رهسپار باشیم و تا شهادت و پای جان پای مکتب حق بمانیم و هرگز در برابر مستکبران سر تسلیم و تعظیم فرود نیاوریم و حسین‌گونه هرگز تن به ذلت ندهیم.

امام جمعه موقت بیرجند در ادامه گفت: جهاد تبیین را براساس فرمایشات مقام معظم رهبری فریضه‌ای قطعی و فوری دانست و امروز همه وظیفه دارند جهاد تبیین را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه نماز جمعه مهمترین قرارگاه جهاد تبیین است، افزود: امروز ضروری‌ترین بحث فرهنگ مقاومت و استکبارستیزی است که باید همه مردم به صورت عمیق، شفاف و همه‌جانبه با این فرهنگ آشنا شوند.

حجت‌الاسلام مختاری گفت: اگر امروز که مقابله جبهه استکبار و جبهه مقاومت به اوج خود رسیده هوشیار و مقاوم باشیم و با کمک مالی، سیاسی، نظامی و … جبهه مقاومت را یاری کنیم و این مسیر ادامه یابد یقیناً این نشانه آمادگی بشریت برای ظهور است.

امام جمعه موقت بیرجند متذکر شد:، اما اگر گرفتار تهدید و فریب، دنیاطلبی و راحت‌طلبی شویم و خیال کنیم اگر با استکبار بسازیم عزت و سعادت بیشتری داریم، یقیناً باعث تاخیر ظهور خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز در این آزمون بزرگ می‌توانیم ثابت کنیم که آماده و منتظر ظهور هستیم، افزود: این آخرین ذخیره الهی است و امیدواریم روز به روز مقاومت ما بیشتر و عمیق‌تر شود و مستکبرین ناامیدتر شوند.

حجت‌الاسلام مختاری در ادامه با اشاره به اینکه مدتی است شاهد گرانی‌های تصاعدی و افسارگسیخته ارز و طلا و سکه و اوضاع بهم ریخته بورس هستیم، تصریح کرد: پرواز این قیمت‌ها در قیمت سایر کالا‌ها و روان مردم اثرگذار است و تورم روانی ایجاد می‌شود و متاسفانه طبقات متوسط و ضعیف تحت فشار  قرار می‌گیرند و این برای مردم قابل تحمل نیست.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: البته این گرانی‌ها ریشه و عللی دارد که فعلاً نمی‌خواهم به آن بپردازم و باز هم به دولت فرصت می‌دهیم، اما اگر توجهی نشود و احساس کنیم مردم بیش از پیش تحت فشار هستند و خدای نخواسته به حد انفجار می‌رسند، چاره‌ای نداریم جز اینکه این ریشه‌ها را بیان کنیم.

وی از دولت و مجلس شورای اسلامی خواست برای مهار قیمت‌ها چاره‌ای بیندیشند و با نام نفاق گرفتار نفاق نشوند و در مقابل ضعف مدیریت‌ها کوتاه نیایند، تأکید کرد: در غیر این صورت قطعاً  مشمول خشم خدا و مردم مومن و متدین خواهند نشد و این مردم حساب نظام و انقلاب و ولایت را از حساب مسئولین جدا خواهند کرد و رأی خود را از مسئولین بی‌کفایت پس خواهند گرفت.

حجت‌الاسلام مختاری با تأکید بر رعایت قانون در جامعه، اظهار کرد: بی‌قانونی قطعاً بدتر از قانون بد است ولی قانون خدا صد درصد مفید و از روی علم و حکمت و رحمت مطلق است و در کار خداوند متعال جهالت، منفعت‌جویی و غفلت معنایی ندارد.  

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه قانون‌گذار اصلی خداوند است، تصریح کرد: قانون خدا برای تأمین منافع مردم و سزاورتر از قانون بشر است.

وی با اشاره به اینکه قانون بشر اگر در چارچوب قانون خداوند باشد قابل توجه است والا اگر ضد قانون خدا باشد از روی جهالت و هوای نفسانی است و قابل رعایت نیست، گفت: هرگونه شرک و کفر خلاف قانون خداوند است.

حجت‌الاسلام مختاری ادامه داد: از مسئولین نظام اسلامی انتظار است که هم به قوانین کشور و مجلس و هم به قوانین خدا توجه کنند و از راهبرد شریعت غافل نشوند و افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران این است که قانون اساسی آن توسط مجتهدین تراز اول تدوین و تثبیت شده و قانون‌گذار‌هایی مجلس شورای اسلامی را هم مشروط به تایید فقهای شورای نگهبان کرده است که قانونبی بر خلاف قانون خدا تثبیت و پیاده نشود.

امام جمعه موقت بیرجند متذکر شد: متاسفانه با کمال تعجب بعضی‌ها با ادعای دین و دیانت نسبت به قوانین الهی بی‌توجهی می‌کنند و می‌گویند ما قبول داریم عفاف و حجاب واجب شرعی است، اما نباید در این زمینه اعمال زور و قدرت و سخت‌گیری کرد و فقط باید کار فرهنگی انجام داد!

وی عنوان کرد: این در حالی است که حجاب هم قانون شرع و هم قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است پس چه معنا دارد که برخی مسئولینی که در نظام اسلامی مسئولیت گرفتند چنین سخنان نادرست و غیرمنطقی را از جایگاه دین و دیانت بر زبان بیاورند.

انتهای‌پیام/


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

شهیدی که همیشه با درایت و تدبیر قرآنی اش پیروز میدان مناظرات و مباحثات بود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمانشاه، سردار شهید سید محمدسعید جعفری در هجدهم بهمن ماه سال ۱۳۳۱ …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ