خسارت سه‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی برف و سرما به باغات سیب هشترود

به گزارش ایرنا «فرید قشلاقی» روز جمعه در حاشیه بازدید از باغ‌های خسارت‌دیده سیب این شهرستان به خبرنگاران افزود: مساحت این باغ‌‎ها که در دهستان «آتش‌بیگ» بخش نظرکهریزی قرار دارد، بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار است.

وی با بیان اینکه حجم سیب خسارت‌دیده در این باغ‌ها بیش از ۲۳ هزار تن است، ابراز امیدواری کرد که مسئولان مدیریت ستاد بحران و بیمه محصولات کشاورزی هرچه زودتر به این منطقه مراجعه کرده و نسبت به جبران بخشی از خسارت باغداران اقدام کنند.

به گفته «قشلاقی» بارش برف در سال جاری باغداران دهستان «آتش‌بیگ» را غافلگیر کرد و حجم این خسارت نیز بلافاصله به مدیریت ستاد بحران استانداری اعلام شد.

فرماندار هشترود با اشاره به اینکه برخی از باغداران با وجود برف و سرما همچنان در حال برداشت سیب خودشان هستند، اضافه کرد: آنان محصول را از لابلای برف بیرون می‌کشند تا شاید از میزان خسارت بکاهند.

خسارت سه‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی برف و سرما به باغات سیب هشترود
برداشت سیب در میان برف و یخبندان

به گزارش ایرنا بارش برف و کولاک راه ۳۰ روستای دهستان «آتش‌بیگ» در بخش نظرکهریزی هشترود را نیز مسدود کرده بود که ظهر روز گذشته و در سایه تلاش چهار گروه از راهداران بازگشایی شد.

گفتنی است سیب منطقه «سهندآباد» و «آتش‌بیگ» هشترود به علت طعم و ماندگاری‌اش طرفداران بسیاری دارد و بخشی از آن هرساله به کشورهای همسایه و به ویژه کشورهای عربی صادر می‌شود.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

مردم ایران همواره عزت برای آزادیخواهان جهان به ارمغان آوردند

به گزارش ایرنا، سردار اصغر عباسقلیزاده روز جمعه در حاشیه مراسم گلریزان مقاومت برای کمک …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ