نیمی از آمریکایی‌ها ترامپ را فاشیست می‌دانند

به گزارش خبرنگار ایرنا، بر اساس نتایج نظرسنجی جدید شبکه ای بی سی نیوز و ایپسوس که روز جمعه به وقت محلی منتشر شد، نیمی از مردم آمریکا دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور را یک فاشیست می دانند که نگرانی هایی را که در روزهای اخیر توسط کامالا هریس، معاون رئیس جمهور و اعضای قبلی دولت ترامپ مطرح شده بود، تشدید می کند. این نظرسنجی همچنین نشان داد که تعداد کمتری همین اتهام را علیه هریس مطرح می کند.

نزدیک به دو سوم از مردم آمریکا همچنین معتقدند که ترامپ اغلب دروغ می گوید که در این خصوص نیز تعداد کمتری چنین نظری در مورد هریس دارند.

با این حال، انتقادات از هریس در مورد ترویج سیاست‌هایی که قصدی برای اجرای آنها ندارد بیشتر از ترامپ است و مردم آمریکا معتقدند که هریس برای جذب رای این سیاست ها را مطرح می کند.

۴۹ درصد از رای دهندگان شرکت کننده در نظرسنجی ملی می گویند ترامپ یک فاشیست است که به عنوان “یک افراط گرا سیاسی که می خواهد به عنوان یک دیکتاتور عمل کند، حقوق فردی را نادیده می گیرد و مخالفان خود را تهدید یا از زور استفاده می کند”، تعریف می شود. کمتر از نیمی از آنها، ۲۲ درصد، هریس را با این تعریف یک فاشیست می دانند.

همچنین در این نظرسنجی این سوال که “چه کسی فاشیست است؟” مطرح شده است که ۴۴ درصد معتقدند فقط ترامپ، ۱۸ درصد فقط هریس و ۵ درصد معتقدند که هر دو فاشیست هستند. در این نظرسنجی، تنها ۳۲ درصد می گویند که هیچکدام فاشیست نیستند.

معمولاً مردم نسبت به کاندیداها یا شخصیت های سیاسی که با آنها مخالف هستند، به شدت منفی فکر می کنند به خصوص در میان تبلیغات ریاست جمهوری.

ترامپ همچنین با انتقادهای گسترده در بخش حقیقت گویی مواجه است. ۶۵ درصد از رای دهندگان معتقدند که او اغلب اظهاراتی بیان می کند که با حقیقت فاصله دارد. ۴۹ درصد در مورد هریس چنین نظری دارند. حتی در میان حامیان ترامپ، ۳۰ درصد از آنها اعلام کرده اند که وی اغلب نادرست می گوید.

هریس در زمینه دیگری مورد انتقاد بیشتری قرار می گیرد. ۵۷ درصد از رای دهندگان آمریکایی معتقدند که هریس عمدتا پیشنهادهایی ارائه می کند که “فقط برای جلب نظر مردم و جذب رای است” و قصد انجام این پیشنهادات را ندارد. از سوی دیگر ۵۲ درصد از مردم، چنین نظری در مورد ترامپ دارند.

در میان رای دهندگان ثبت نام شده که از ترامپ حمایت نمی کنند، ۶۸ درصد می گویند انتخاب او برای آمریکا یک بحران خواهد بود. در میان کسانی که از هریس حمایت نمی کنند، تقریباً به همان اندازه، یعنی ۶۴ درصد، معتقدند که اگر او برنده شود، آمریکا با بحران مواجه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جان کلی رئیس دفتر سابق دونالد ترامپ اعلام کرده است که نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری (ترامپ) یک فاشیست است و ترامپ در زمان ریاست جمهوری خود گفته بود آدولف هیتلر، رهبر نازی‌ها «اقدامات خوبی انجام داد و او خواهان داشتن ژنرال هایی مانند هیتلر است.»

کلی در مصاحبه خود با نیویورک تایمز گفت که ترامپ با تعریف فاشیست مطابقت دارد. کلی پس از خواندن تعریف فاشیست از جمله اینکه فاشیسم «یک ایدئولوژی و جنبش سیاسی اقتدارگرا و ملی‌گرای راست افراطی است که توسط یک رهبر دیکتاتور رهبری می‌شود»، نتیجه گرفت که ترامپ «مطمئناً در تعریف کلی فاشیست قرار می‌گیرد.»

او افزود که ترامپ اغلب از هرگونه تلاشی برای محدود کردن قدرت خود خشمگین می‌شد و “او دوست داشت” یک دیکتاتور باشد.

کامالا هریس معاون جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در واکنش به اظهارات جان کلی گفت: این اظهارات تکان دهنده و غیرقابل قبول بود و نشان داد دونالد ترامپ واقعاً چه کسی است. این اظهارات از سوی کسانی است که او را بهتر می شناسند و دوش به دوش ترامپ در کاخ سفید خدمت کرده اند.

هریس تصریح کرد: «این بسیار نگران‌کننده و فوق‌العاده خطرناک است که دونالد ترامپ از آدولف هیتلر استفاده کند. این نشان می دهد که دونالد ترامپ واقعاً چه کسی است.»

نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۵ نوامبر ۲۰۲۴ آمریکا هشدار داد که هر کسی که مطیع ترامپ نباشد، در صورت انتخاب شدن، با مجازات مواجه خواهد شد.

این بخش از اظهارات هریس در حالی بیان می شود که ترامپ دوباره از “دشمن داخلی” در آمریکا شکایت کرده است.

ترامپ به دنبال راه یابی دوباره به کاخ سفید است و اعلام کرده که استفاده از ارتش را در داخل آمریکا به طور چشمگیری گسترش دهد و پیشنهاد کرده برای تعقیب آمریکایی‌هایی که آنها را «دشمنان داخلی» می‌داند، از زور استفاده کند.

هریس گفت: «بیایید روشن کنیم که او چه کسی را دشمن داخلی خود می‌داند. هرکسی که جلوی او زانو نزند یا جرات انتقاد از او را داشته باشد، در ذهن ترامپ به عنوان دشمن داخلی شناسایی می شود مانند قضات، روزنامه نگاران و مسئولان انتخاباتی غیرحزبی.»


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

ایران در لیست سیاه FATF باقی ماند – تابناک

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، این کارگروه همچنین اعلام کرده که نام سنگال …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ