جهان اسلام یکپارچه علیه ظلم و استکبار قیام کند

امام جمعه کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌ سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان امروز ۴ آبان ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان با توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: حضرت علی (ع) فرمودند: «شما را به رعایت تقوای الهی توصیه می‌کنم، زیرا رعایت تقوای الهی از حقوقی است که خداوند بر گردن ما دارد؛ در قبال این همه نعماتی که خدا ارزانی داشته است؛ مأموریم که برخی امور را انجام دهیم و ورود به برخی محیط‌ها ممنوع است و این همان تقواست».

نماینده ولی فقیه در استان کرمان بیان کرد: در قرآن کریم یکی از مدل‌های تربیتی الگوسازی است؛ الگوسازی، هم نیاز دارد که شخصیت‌سازی شود، یعنی جامعه مسیرش به گونه‌ای باشد که شخصیت‌های برجسته‌ای تربیت شود و هم شخصیت‌پردازی شود، یعنی شخصیت‌هایی که تربیت دینی می‌شوند، مورد توجه جامعه قرار گیرند.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: قرآن کریم گاهی جماعتی را به عنوان الگو معرفی می‌کند، گاهی برخی منسب‌ها و گاهی برخی اشخاص را نام برده است؛ یکی از شخصیت‌هایی که قرآن به عنوان الگو به آن توجه کرده، جماعت صابرین است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌ سلیمانی عنوان کرد: صابر کسانی هستند که دارای ویژگی برجسته‌ای در کنترل و مدیریت خود هستند، چون صبر یک ویژگی روانی و یک ثبات درونی است که به وسیله آن آدمی مدیریت احساسات و هیجانات خود را در دست می‌گیرد و در مشکلات تحمل می‌کند، مقاوم می‌شود و ایستادگی می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: آدمی در مقابلش خیلی از مشکلات اتفاق می‌افتد، این حالت روانی و مدیریت احساسات و هیجانات در همه این‌ها باید خود را نشان دهد، آن وقت اگر در همه این فعل و انفعالات بتواند درست مدیریت شود، این فرد صابر است.

امام جمعه کرمان گفت: دو مسئله برای حرکت درست انسان در دوران زندگی از نگاه تربیتی قرآن بسیار مهم است؛ اول خویشتن‌داری است، باید اتکا به درون و خود را جدی بگیرد و مواظب باشد تا خودش تحقیر نشود، که این همان صبر است و دوم اتکا به خداست.

وی در خطبه دوم نماز جمعه پس از توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: شهادت فرماندهان عالی‌رتبه جبهه مقاومت، شهید صفی‌الدین و شهید یحیی السنوار دو مجاهد عظیم‌الشان نشان داد که در نگاه جهادی علیه کفر و استکبار خون شیعه و سنی در کنار هم برزمین ریخته خواهد شد و برای مسلمانان این مورد را روشن کرد که استکبار دشمن شیعه و سنی است و با اسلام محمدی سر جنگ و ستیز دارد.

او ادامه داد: دشمنی‌ها تا آن‌جا پیش خواهد رفت که فرقی بین غزه و لبنان نیست؛ چه غزه که برادران و خواهران تسنن در آن مبارزه می‌کنند و چه لبنان و بیروت؛ جهان اسلام یک‌پارچه باید علیه ظلم و استکبار قیام کند و اقتدا به سنوارها، صفی‌الدین‌ها و سید حسن‌ها و حاج قاسم‌ها داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان عنوان کرد: وقت آن رسیده که امت اسلامی پشتیبان جدی جبهه مقاومت باشد و امروز لازم است تا در پویش ایران همدل شرکت کرده، پشت جبهه را گرم نگه داشته و به رزمندگان اسلام کمک کنید؛ امروز روز جهاد اموال است؛ که در این جنگ تحمیلی نابرابر جبهه مقاومت به زودی به پیروزی برسد.

امام جمعه کرمان ضمن تسلیت شهادت آیت‌الله قاضی و شهادت نوجوان مجاهد دانش‌آموز که الگویی برای جامعه شد شهید فهمیده، گفت: به همین مناسبت روز بسیج دانش‌آموزی هم هست، در پیروزی انقلاب اسلامی در تمام اعتراضات جمعیت دانش‌آموزی جمعیت قابل توجهی بود، روزی که جنگ تحمیلی بوجود آمد و دفاع مقدس شکل گرفت سهم دانش‌آموزان در آن کم نیست.

وی اظهار کرد: خروش امام عظیم‌الشان علیه قانون خفت‌بار و تحقیر‌آمیز کاپیتولاسیون یکی دیگر از مناسبت‌هاست، انقلاب امام بر دو پایه اساسی استوار بود، اول توجه به غرور ملی که در دوران ستم‌شاهی آن را سرکوب کرده بودند و امام با انقلابش پایانی بر تحقیر ملت ایران داد و غرور ملی این کشور را آنچنان که حقش بود، به آن توجه کرد. 

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی ادامه داد: محور دوم غیرت دینی است؛ انقلاب ما بر مبنای غیرت دینی و دفاع از ارزش‌های دینی شکل گرفت؛ توجه به این دو مورد ایران را در جایگاهی قرار داد که امروز در معادلات دنیا برجسته و بانی جبهه مقاومت است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان در پایان تذکری به دولت داشت و گفت: دولت کار خود را با شعار جذاب و مؤثر وفاق که نیاز کشور هست، شروع کرد، باید به رئیس‌ جمهور و دولت‌مردان انتخاب این شعار را تبریک گفت، اما مراقب باشند تا این شعار در همه رده‌ها به آن توجه شود.

انتهای پیام


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

ضارب امام جمعه کازرون جانباز و ایثارگر نبوده است

مهدی مزارعی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کازرون در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ