کمک به جبهه مقاومت توصیه‌ای قرآنی است 

آیت الله حبیب الله شعبانی ، نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدانبه گزارش ایکنا از همدان،  آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، امروز جمعه 4 آبان‌ماه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه همدان، ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار کرد: از مصادیق تقوای الهی در عرصه سیاسی حمایت از مظلومان عالم است، مراقب باشیم از وعده الهی تخلف نکنیم و فکرمان تحت تأثیر شبهات قرار نگیرد.

وی با اشاره به اینکه آنچه می‌تواند جامعه اسلامی را پیش ببرد و سربلند کند، ایمان به پروردگار عالم است، افزود: در این شرایط خداوند از ما حضور جدی‌تر و برنامه‌ریزی در میدان نبرد را می‌خواهد.

امام جمعه همدان تأکید کرد: با وجود آنکه فرماندهان حزب‌الله شهید شدند، اما شاهد تشکیلات و شبکه‌سازی منسجمی هستیم که توسط سید حسن نصرالله ایجاد شده است. حجم حملات حزب‌الله مبتنی بر زمان بندی خاص و شرایط است، همه این اتفاقات تأکیدی بر زنده بودن حزب‌الله و مقاومت است.

وی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی با وجود آنکه در فضای رسانه خود را پیروز نشان می‌دهد، اما در یک سال گذشته به هیچ یک از اهداف خود دست پیدا نکرده، آزادسازی اسرا، خلع سلاح حزب الله، از بین بردن جبهه مقاومت و ایجاد امنیت برای شهرک‌نشینان اهداف رژیم صهیونیستی بود که هیچ کدام محقق نشده است، مردم کشور لبنان بدانند مجموعه‌ای که بتواند از تمامیت ارضی آنها دفاع کند حزب الله است.

شعبانی با اشاره به اینکه نه تنها مسلمانان و شیعیان که همه مردم لبنان باید از حزب‌الله حمایت کنند، گفت: باید از همراهی حماسی مردم ایران به خصوص مردم استان همدان و کشاورزان، در طرح ایران همدل تقدیر کرد.

وی افزود: مردم ما با همه سختی‌های اقتصادی که روبرو هستند اما برای کمک به جبهه مقاومت وارد میدان شدند، این کمک علاوه بر اینکه کمک به اسلام، وظیفه شرعی و توصیه قرآنی است، در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی نیز برای کشور منافعی دارد.

شعبانی با تأکید بر اینکه از مجاری قانونی باید در این پویش شرکت کرد، ادامه داد: شهید یحیی سنوار قهرمانی بود که انگیزه‌های مقاومت را در نسل آینده تقویت کرد.

خطیب جمعه همدان در ادامه با بیان اینکه دشمن با اقدامات رسانه‌ای به دنبال ایجاد ترس و دلهره در جریان مقاومت و حزب الله است، تاکید کرد: ما ملت امام حسینیم که از شهادت در مسیر حق هیچگاه نمی‌ترسیم.

وی در ادامه با اشاره به سفر رئیس جمهور به روسیه گفت: فعال شدن بریکس می‌تواند به ساز و کاری برای رفع تحریم‌ها تبدیل شود، امروز مستکبران با قانون‌های بین‌المللی و پشتوانه سازمان‌های بین‌المللی به دنبال استعمار هستن، دنیا اگر عدالت می‌خواهند باید نظم نوین طراحی شود.

نماینده ولی فقیه در استان تأکید کرد: مسئولان نسبت به حل مسائل اقتصادی و کنترل گرانی‌ها غافل نشوند، با حضور استاندار جدید همدان امیدواریم شاهد تحول و تحرکی بیشتر در استان باشیم، مدیران در سطح استان مسئولیت شرعی دارند که تا آخرین لحظه برای خدمت به مردم تلاش کنند و اجازه ندهند کارها معطل بماند، نگاه تخصصی دولت و استاندار می‌تواند به حل مشکلات کمک کند.

انتهای پیام


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

نقش تاریخی مدارس قرآنی در مقابله با استمعار و بی‌سوادی

به گزارش ایکنا، تارنمای شبکه الجزیره در گزارشی به قلم عبداللطیف مشرف، پژوهشگر تاریخ سیاسی، …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ