توصیه‌های شرکت آب و فاضلاب اردبیل برای حفاظت از تاسیسات در یخبندان


به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب اردبیل، در اطلاعیه شرکت آب و فاضلاب اردبیل آمده است: این استان به عنوان یک منطقه سردسیری بیشتر در معرض خطر یخ‌زدگی تاسیسات آب قرار دارد و توجه و اجرای دقیق توصیه‌های مهم می‌تواند به حفظ تاسیسات آب و بهبود کیفیت زندگی در فصل سرما کمک کند.

در ادامه اطلاعیه آمده است: عایق‌بندی کنتورها و لوله‌های آب با استفاده از عایق‌های حرارتی مناسب نظیر پشم شیشه و گونی و پارچه ضخیم می‌تواند کنتورها و لوله‌های آب را در برابر سرما و یخبندان محافظت کند ، این اقدام به جلوگیری از ترکیدگی لوله‌ها و خرابی کنتورها کمک می‌کند.

آب و فاصلاب اردبیل با تاکید بر این که درپوش‌های محافظ نقش مهمی در کاهش تاثیرات سرمای شدید دارد ، افزوده است: مردم اطمینان حاصل کنند که درپوش‌های محافظ کنتورها و تاسیسات آب به خوبی بسته شده و در محل خود قرار دارند.

این شرکت با اشاره به این که همچنین نشتی‌ها می‌تواند خطر یخ‌زدگی را افزایش داده و مشکلات بیشتری را ایجاد کند بر لزوم بررسی مداوم لوله‌ها و کنتورهای آب و در صورت لزوم تعمیر سریع هرگونه نشتی تاکید کرده است.

در اطلاعیه شرکت آب و فاضلاب اردبیل تصریح شده است: حفظ دمای مناسب در اطراف تاسیسات آب می‌تواند از وقوع یخ‌زدگی جلوگیری کند و مردم در صورت امکان باید از وسایل گرمایشی در نزدیکی تاسیسات آب استفاده کنند تا از یخ‌زدگی آنها جلوگیری شود.

لزوم ذخیره آب برای استفاده در مواقع قطع احتمالی آب به دلیل سرما و یخبندان ، محافظت از تاسیسات در فضای باز و همچنین هماهنگی با شرکت آب و فاضلاب در صورت مواجهه با مشکلات و نیاز به راهنمایی بیشتر از طریق تماس با سامانه شبانه‌روزی ۱۲۲ از دیگر توصیه‌های شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل است.

به گزارش ایرنا ، بیش از ۳۰ شهر و ۹۹۱ روستای استان اردبیل زیرپوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل قرار داشته و ۴۰۱ هزار نفر در مناطق روستایی استان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

هشت هزار نفر در شهرک‌های صنعتی استان اردبیل اشتغال دارند

هاشم علایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه یکی …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ