واکنش مقتدرانه پدافند هوایی ایران به حمله رژیم صهیونیستی

واکنش قوی ایران به حمله پوچ و ناچیز رژیم صهیونیستی

به گزارش ایکنا، بامداد امروز ارتش جنایتکار رژیم صهیونیستی در پاسخ به عملیات اقتدارآمیز «وعده صادق 2» به برخی از نقاط نظامی در استان‌‎های تهران، اصفهان و ایلام حمله کرد. رژیم صهیونیستی در حالی این حمله را انجام داد که هفته‌ها رجزخوانی و پروژه تهدید و ارعاب را علیه جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته بود اما پدافند یکپارچه هوایی کشورمان با قدرت با آن مقابله و حملات را خنثی کرد.

بنا بر ادعای ارتش رژیم صهیونیستی این حمله در سه موج طراحی شد که هدف از آن آسیب رساندن به مراکز موشکی و نظامی ایران بود. در دقایق اولیه این عملیات نظامی، شهروندان تهرانی از شنیده شدن چند صدای قوی و بلند در اطراف تهران خبر دادند. حوالی ساعت ۲ و ۱۵ دقیقه بامداد نیز چند صدای قوی و بلند شبیه صدای انفجار به‌ویژه در غرب تهران شنیده شد. البته تصاویر و فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهند این صداها ناشی از واکنش موفق پدافند یکپارچه هوایی در رهگیری پرتابه‌های دشمن بوده است.

در اطلاعیه روابط عمومی پدافند هوایی کشور آمده است: «به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند با وجود هشدارهای قبلی مسئولان جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هر گونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش‌زا نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد حادثه در دست بررسی است.»

از اطلاعیه‌ها و موضع‌گیری‌ها چنین استنباط می‌شود که شرایط به حالت عادی بازگشته و هیچ تهدیدی متوجه آسمان ایران عزیز نیست و حتی تمامی پروازها که بامداد امروز لغو شده بودند از ساعت 9 صبح دوباره از از سر گرفته شده‌ و زندگی عادی در سراسر کشور و پایتخت در جریان است.

طی هفته‌های اخیر تمامی ارکان نظام در بالاترین سطح هوشیاری و آمادگی قرار داشتند به ویژه اینکه قوای مسلح و دستگاه سیاست خارجی بهترین عملکرد و فعالیت را از خود نشان دادند. سفرهایی که وزیر امور خارجه به کشورهای منطقه انجام داد پیام ایران را مستقیم و غیرمستقیم به آمریکا و رژیم صهیونیستی مبنی بر آمادگی کامل جمهوری اسلامی برای دفاع از کشور، رساند و این دیپلماسی فعال و آمادگی صددرصدی نظامی سبب شد تا رژیم صهیونیستی پیام تهدید ایران را جدی بگیرد و از ترس واکنش شدید ایران حمله‌ای در سطح پایین‌تر از ادعاهای اخیر انجام دهد.   

البته این حمله با واکنش مقامات رسمی و عالی‌رتبه کشور مواجه شد. محمدرضا عارف، معاون اول رئیس‌جمهور در واکنش به هجوم رژیم صهیونیستی به نقاطی از مراکز نظامی کشورمان، با انتشار پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اقتدار ایران، دشمنان مام میهن را زبون و خوار می‌کند.

این خبر در حال تکمیل است…

انتهای پیام


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

نشست «بررسی تحولات منطقه و جبهه مقاومت» در دانشگاه لرستان برگزار می‏‌شود

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه لرستان، نشست بررسی تحولات منطقه و …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ