۱۶ هزار متقاضی تسهیلات مسکن در خراسان‌شمالی به بانک‌ها معرفی شدند


سیدعلی میرکریمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: متقاضیان معرفی شده در ۱۸ بانک خراسان شمالی اقدام به افتتاح حساب کردند.

وی افزود: ۲۴ هزار و ۴۱۹ متقاضی تاکنون برای طرح نهضت ملی مسکن در استان ثبت نام کردند که از این تعداد ۹۳۲ متقاضی تشکیل پرونده دادند و توسط بانک پذیرش شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی ادامه داد: همچنین پنج هزار و ۲۴۸ متقاضی اقدام به پرداخت سه میلیارد و ۲۸۷ میلیون ریال آورده اولیه خود کردند.

وی با گلایه از کم کاری بانک های استان در پرداخت تسهیلات مسکن، گفت: متقاضیان تاکنون همکاری خوبی داشتند و بیشتر آنها آورده خود را تامین کردند.

به گفته میرکریمی؛ هر متقاضی به صورت متوسط باید ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال آورده داشته باشد.

به گزارش ایرنا، سهم خراسان شمالی از طرح «نهضت ملی مسکن» سالانه ۱۱ هزار و ۶۹۰ واحد مسکونی و در مدت چهار سال، ۴۶ هزار و ۷۶۱ واحد مسکونی و سهم سه شهر بزرگ آن به ترتیب برای بجنورد ساخت ۲۲ هزار و ۱۴۲ واحد، شیروان پنج هزار و ۵۶۸ واحد و اسفراین هفت هزار و ۷۹۸ واحد در مدت چهار سال است.

در مجموع ساخت ۲۸ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در دست ساخت است و حدود ۲۵ هزار نفر در این استان واجد شرایط ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن شدند ضمن اینکه امکان ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی در برخی شهرهای استان وجود دارد و این اقدام در شهرستان های گرمه، جاجرم و اسفراین انجام شده است.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

کمک ۱۱ میلیارد ریالی مردم خراسان‌شمالی به غزه و فلسطین + فیلم

مجید الهی راد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ