زمینه تحصیل دانش‌آموزان لازم‌التحصیل کرمانی فراهم شد

دانش آموزبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، طاهره زحمت‌کش، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کرمان صبح امروز پنجم آبان‌ماه، در نشست تخصصی پوشش دانش‌آموزان ترک تحصیلی، گفت: دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در قالب طرح شهید محمودوند شناسایی و پوشش داده می‌شوند و در سه سال اخیر بیش از ۳۰۰۰ دانش‌آموز استان در قالب این طرح شناسایی و به تحصیل باز گشته‌اند.

وی انسداد مبادی بی‌سوادی را لازمه پیشگیری از بی‌سوادی دانست و افزود: برای تحقق این مهم وضعیت تحصیلی دانش آموزان بازمانده از تحصیل را منطقه به منطقه، محله به محله و  خانه به خانه دنبال می‌کنیم و با توجه به فعالیت ۲۷۵ مدرسه با وجود یک تا ۵ دانش آموز، زمینه تحصیل برای همه دانش‌آموزان لازم‌التعلیم حتی در اقصی نقاط استان وجود دارد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه در راستای توجه به مدارس کم جمعیت روز اول مهر در یکی از مدارس یک نفره در منطقه اسفندقه حضور یافتم، اظهار کرد: فعالیت یک مدرسه، یک معلم و یک کلاس برای تحصیل یک دانش آموز از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است که در استان کرمان ۸ مدرسه با تحصیل یک دانش آموز فعالیت می‌کند.

وی از تحصیل ۳۸۹ هزار و ۱۱ دانش آموز در ۳ هزار و ۴۹۴ مدرسه ابتدایی خبر داد و افزود: نهادهای دولتی و غیر دولتی نسبت به معرفی دانش آموزان بازمانده از تحصیل با آموزش و پرورش همکاری کنند.

زحمتکش، مسائل اقتصادی را یکی از مهمترین دلایل ترک تحصیل دانش آموزان دانست و تصریح کرد: در صورت معرفی افراد بازمانده از تحصیل آمادگی داریم هزینه‌های تحصیلی، کتاب، لباس و … دانش‌آموزان معرفی شده را نیز بپردازیم.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: براساس مصوبه شورای معاونان آموزش و پرورش استان کرمان اگر دانش آموزی به خاطر مشکلات مالی از قبیل هزینه کتاب، بیمه و … ترک تحصیل کند مدیر مدرسه متخلف است و برکنار می‌شود.

انتهای پیام


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

ترس صهیونیست‌ها در برابر ایران آشکار است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی؛ رئیس بسیج اساتید حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ