۶۲  حلقه چاه غیرمجاز در مشگین‌شهر مسدود شد


به گزارش ایرنا، شهرام خلیلی روز شنبه در نشست هم‌اندیشی مدیر منابع آب مشگین‌شهر با اشاره به نصب ۵۷ دستگاه کنتور حجمی و هوشمند بر روی چاه‌های مجاز اظهار کرد: با نصب این تعداد کنتور نیز بیش از نیم میلیون مترمکعب در مصرف آب زیرزمینی صرفه‌جویی شده است.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته برق ۱۱ حلقه چاه دارای اضافه برداشت در مشگین‌شهر قطع شده است ، افزود: با انجام این عملیات نیز ۴۵۳ هزار مترمکعب در مصرف آب مشگین‌شهر صرفه‌جویی شد.

خلیلی با اشاره به انجام عملیات تقلیل منصوبات چاه‌های مجاز دارای اضافه برداشت در این شهرستان نیز افزود: این عملیات بر ۶ حلقه چاه مجاز انجام شده است.

مدیر منابع آب مشگین‌شهر درباره آزادسازی بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها بیان کرد: در یک سال گذشته بالغ بر ۴۶ هکتار از اراضی واقع در بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها آزادسازی شد.

خلیلی همچنین به توقیف ۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در مشگین‌شهر اشاره کرد و افزود: این ۲ دستگاه نیز در ماه‌های اخیر توقیف و به پارکینگ انتقال یافته است.

وی انجام عملیات برای جلوگیری از برداشت غیرمجاز مصالح در ۵۰ نقطه، شناسایی بیش از ۴۵ تخلف در بخش برداشت آب غیرمجاز، نظارت بر رپرگذاری (بررسی عملیات نشانه‌گذاری) سطح رودخانه‌ها در ۱۶۱ نقطه و تشکیل پرونده برای ۱۵ هکتار از اراضی بستر را از فعالیت‌های منابع آب شهرستان در یک سال گذشته ذکر کرد.

مشگین‌شهر در ۸۵ کیلومتری شمال غربی اردبیل قرار دارد.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

پل انجیرلو در جاده گرمی_بیله سوار زیربار ترافیک رفت

مهدی زندیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ