صادرات ۱۰۸ میلیون دلاری ایران به تاجیکستان در ۶ ماهه امسال


کاظم شیردل روز شنبه در حاشیه نشست هیات تجاری تاجیکستان با فعالان اقتصادی خراسان شمالی به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۸۰ میلیون دلار معادل ۶۰ درصد از صادرات ایران به تاجیکستان از خراسان رضوی، شمالی و جنوبی انجام شد.

به گفته وی؛ صادرات ایران به تاجیکستان در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۳ درصد افزایش یافت.

نائب رییس اتاق مشترک ایران و تاجیکستان تصریح کرد: ارتباط بین ایران و تاجیکستان در دولت سیزدهم بهبود یافت و علاوه بر عقد تفاهم‌نامه هایی، ارتباط بیشتری نیز بین فعالان اقتصادی ۲ کشور برقرار شد.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر محصولات صادراتی ایران به تاجیکستان شامل محصولات فراوری و صنایع تبدیلی از جمله رب گوجه فرنگی و انواع پلاستیک را شامل می شود که این کالاها به دلیل کیفیت بالا از استقبال بسیار خوبی نیز برخوردار است.

شیردل در بخش دیگری از سخنانش در خصوص واردات محصولات کشور تاجیکستان به ایران نیز گفت: پنبه مهم ترین محصولی است که از این کشور وارد ایران می شود.

وی تصریح کرد: تاجیکستان دومین کشور تولیدکننده پنبه در جهان و کیفیت پنبه این کشور مناسب است.

ماندگاری بازار تاجیکستان

نائب رییس اتاق مشترک ایران و تاجیکستان بر ماندگاری بازار تاجیکستان تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه این کشور از محصولات و کالاهای ایران استقبال خوبی دارد باید تلاش کنیم تا با افزایش کیفیت ماندگاری بازار بیشتر شود.

وی گفت: استان خراسان شمالی ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی برای ارتباط هر چه بیشتر با تاجیکستان دارد که در سفر هیات فعالان اقتصادی تلاش کرده ایم تا آنان را با این ظرفیت آشنا کرد.

هیات تجاری از کشور تاجیکستان امروز شنبه در نشست با فعالان اقتصادی خراسان شمالی در سالن جلسات اتاق بازرگانی استان حضور یافتند و سپس از مراکز صنعتی استان بازدید کردند.

تاجیکستان یک کشور محصور در خشکی در آسیای مرکزی است که ۱۴۳ هزار و ۱۰۰ کیلومتر مربع مساحت وحدود ۱۰ میلیون نفر جمعیت دارد و پایتخت و بزرگ‌ترین شهر آن دوشنبه است.

به استناد آمار؛ حجم مبادلات تجاری و اقتصادی ۲ کشور ایران و تاجیکستان از ۵۷ میلیون دلار در سال ۱۳۹۹ به ۳۰۰ میلیون دلار در سال جاری رسیده و رشد پنج برابری دارد


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برای توسعه تصفیه‌خانه فاضلاب بجنورد جذب شد

سید ابراهیم حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سه …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ