صنایع چهارمحال و بختیاری بخشی از اراضی مورد نیاز پارک علم و فناوری را تامین می‌کنند


اسماعیل پیرعلی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اهمیت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، به ماده ۲۷ برنامه پنج‌ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران و ماده ۱۱ قانون جهش تولید دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: برای تحقق این مهم در استان درصدد تقویت روابط بین پارک علم و فناوری، صنعت و دانشگاه هستیم و تلاش داریم از ظرفیت‌های قانونی در راستای حمایتی از شرکت‌های دانش‌بنیان و رونق تولید در استان بهره گرفته شود.

وی در ادامه افزود: ماده ۲۷ برنامه پنج‌ساله هفتم به ‌صراحت اشاره می‌کند که هرگونه تخفیف و معافیت مالیاتی جدید ممنوع است، مگر اینکه این معافیت‌ها به رونق تولید و صادرات منجر شود، اما در همین ماده، اعتبار مالیاتی موضوع ماده ۱۱ قانون جهش تولید دانش‌بنیان به‌عنوان یک استثنا مطرح شده است.

به گفته وی، این به معنای اهمیت بالای این قانون و تاثیر آن در پیشبرد نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان است.

رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری یادآور شد: تاکنون ۲ واحد تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری در خصوص واگذاری زمین برای فعالیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام آمادگی کرده‌اند و در این خصوص تصمیماتی گرفته شده است.

معافیت مالیاتی پاداش صنایع دارای واحد تحقیق و توسعه

پیرعلی در ادامه با اشاره به ماده ۱۱ قانون جهش تولید دانش‌بنیان اظهار داشت: این ماده با هدف جهت‌دهی حمایت‌های مالیاتی به سمت توسعه نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان، امکان بهره‌مندی شرکت‌های دانش‌بنیان از اعتبار مالیاتی قابل انتقال به سال‌های بعدی را فراهم کرده است و به‌ویژه برای هزینه‌های تحقیق و توسعه، این حمایت‌ها نقش کلیدی در تشویق شرکت‌ها به سرمایه‌گذاری بیشتر در فعالیت‌های فناورانه ایفا می‌کند.

وی تصریح کرد: پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری با توجه به این قوانین، برنامه‌های متعددی را برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان طراحی کرده است و این حمایت‌ها شامل ارائه تسهیلات مالی، مشاوره‌های تخصصی و فراهم‌سازی بسترهای اداری و حقوقی لازم برای رشد این شرکت‌ها است.

پیرعلی ادامه داد: علاوه‌بر این، از طریق برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادهای فناوری، زمینه‌ای برای ارتباط مستقیم با سرمایه‌گذاران و توسعه بازارهای فناورانه را فراهم کرده است.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر ۲۱۰ شرکت فناور و دانش‌بنیان و هسته فناور در استان فعال است که از این تعداد ۷۰ شرکت مجوز از معاونت علمی و فناوری نهاد رییس‌جمهوری دارد.

شرکت‌های دانش‌بنیان این استان برای بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ نفر اشتغالزایی کرده است.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

۱۸ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت حاشیه زاینده‌رود اختصاص یافت

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ