طراحی سامانه بانک اطلاعاتی مددجویان/ایجاد شبکه ۵۰۰ نفری تسهیل‌گران اشتغال

سیدجواد حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به فقدان اطلاعات کافی از مددجویان و اشتغال آنها گفت: سازمان بهزیستی در این حوزه نیاز به یک سامانه و بانک اطلاعاتی قوی دارد که اطلاعات مربوط به اشتغال مددجویان در آن وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: در همین راستا یک سامانه و بانک اطلاعاتی قوی طراحی شده است که در روزهای آتی تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید. وجود این بانک اطلاعاتی کمک شایانی به حمایت و پشتیبانی بعد از اشتغالزایی خواهد کرد.

ایجاد شبکه ۵۰۰ نفری تسهیل‌گران اشتغال

وی همچنین از اضافه شدن ۵۰۰ تسهیل‌گر اشتغال ظرف یک ماه آینده به چرخه فرصت آفرینی شغلی و اشتغالزایی بهزیستی خبر داد و افزود: هم اکنون این افراد در حال طی مراحل مصاحبه هستند.

سرپرست سازمان بهزیستی کشور وظیفه این تسهیل‌گران را آموزش و آماده سازی مددجویان جهت ورود به بازار عنوان کرد و یادآور شد: وظیفه دیگر تسهیل‌گران حمایت، رصد و پشتیبانی از مددجویانی است که با خوداشتغالی مشغول فعالیت هستند.

وی با تاکید بر این نکته که شبکه سازی ما باید در راستای مددکاری جامعه محور و رویکرد فعالانه باشد گفت: در برنامه ریزی خود ایجاد یک مرکز پشتیبانی شغلی در هر استان را در نظر گرفته ایم.

حسینی همچنین تاکید کرد: با توجه به لزوم وجود یک سامانه ارجاع برخط، ایجاد چنین سامانه ای را برای سطح بندی خدمات و ارجاع در دستور کار قرار دادیم.

وی خاطرنشان ساخت: این سامانه می تواند از مواردی چون اضافه کاری، دوباره کاری، سردرگمی و کارهای متضاد جلوگیری کند و همه خدمات به صورت شفاف به مددجویان ارائه شود.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

روش نوین محققان دانشگاه تهران در تشخیص زودهنگام بیماری‌های مغزی

به گزارش روز یکشنبه گروه علمی ایرنا از دانشگاه تهران، در این پژوهش که در …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ