فراگیری الزامات پدافند غیرعامل ضریب آسیب‌پذیری را کاهش می‌دهد

دیدار حجت الاسلام مطیعی نماینده ولی فقیه در سمنان با معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور

به گزارش ایکنا به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در سمنان، پنجم آبان‌ماه همزمان با هفته پدافند غیرعامل در دیدار با معاون صنعت، تجارت و صنایع دفاعی سازمان پدافند غیرعامل کشور به همراه دستیار ویژه رئیس این سازمان با تأکید بر نقش و اهمیت پدافند غیرعامل در حفظ ثبات و پایداری امنیت ملی کشور و تقدیر از برگزاری همایش جنگ بیولوژیک در روزهای گذشته در سمنان گفت: عمده فعالیت‌های پدافند غیرعامل در حوزه مصونیت‌سازی و ایجاد بازدارندگی قرار دارد که منجر به کاهش خسارت‌ها در هنگام وقوع حوادث گوناگون می‌شود.

وی به آموزش‌های ارائه شده در خصوص مقابله با زلزله و بلایای طبیعی اشاره کرد و خواستار توجه ویژه به سایر بخش‌ها نظیر جایگاه‌های سوخت و واحدهای عرضه نان و کالاهای اساسی شد.

امام جمعه سمنان ادامه داد: در مورد اقدام تنش‌زای رژیم صهیونیستی، بیان این نکته ضروری است که هرگونه تصمیم‌ در این خصوص در شورای‌ عالی امنیت ملی اتخاذ و فرمان اجرای آن نیز توسط رهبر معظم انقلاب صادر می‌شود.

مطیعی بر ضرورت ایجاد آمادگی‌های لازم در آحاد جامعه نسبت به تهدیدات بیگانگان تأکید کرد و گفت: لازم است آمادگی‌های لازم را در مردم در خصوص نحوه واکنش به چنین حوادثی ایجاد کنیم تا زمینه‌های دستیابی دشمنان به اهدافشان از بین برود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان تداوم مدیریت چرخه عادی زندگی مردم را از دیگر وظایف سازمان پدافند غیرعامل برشمرد و افزود: مردم باید نسبت به ارائه خدمات عمومی در بخش‌های مختلف هنگام وقوع حوادث مطمئن باشند و البته آموزش‌های مورد نیاز را در این خصوص فرابگیرند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی سمنان با اشاره به ظرفیت مدارس و دانشگاه‌ها و نیز مساجد برای تعمیم فرهنگ پدافند غیرعامل گفت: نحوه مواجهه مردم با اقدام امروز صهیونیست‌ها حاکی از اعتماد به‌نفس ملی و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران بود که البته این امر نافی لزوم ارائه آموزش‌های پدافندی نیست.

نماینده ولی فقیه در سمنان در خصوص نقش اقشار مختلف مردم در پشتیبانی از رزمندگان در طول هشت‌ سال دفاع مقدس اظهار کرد: اگر مؤلفه‌های گوناگون فرهنگ دفاع مقدس نظیر ایثار، فداکاری، صبر و قناعت در جامعه نهادینه شود آسیب‌پذیری کشور به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش خواهد یافت که در این زمینه می‌توان از ظرفیت ائمه جماعت و مربیان پرورشی استفاده کرد.

در ابتدای این دیدار امیر سرتیپ علی ملک، معاون صنعت، تجارت و صنایع دفاعی سازمان پدافند غیرعامل کشور، علی گرجی، دستیار رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و اسماعیل طحان، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان در سخنانی به تشریح اقدامات و برنامه‌های صورت‌گرفته در این سازمان پرداختند.

انتهای پیام


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

هلاکت ۶ نظامی صهیونیست در عملیات زیرگیری نزدیکی پایگاه موساد + فیلم

به گزارش ایکنا به نقل از العالم، در یک عملیات زیرگیری که با استفاده از …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ