رییس شورای شهر: تعهدات نظام بانکی به شهرداری اصفهان محقق نشده است


به گزارش ایرنا، محمد نورصالحی روز یکشنبه در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: فروش اوراق مشارکت پارسال در اختیار مدیریت شهری اصفهان قرار نگرفته است در صورتی‌که اگر این تعهد مالی انجام شده بود، توان خرید و اجرای پروژه‌های شهرداری اصفهان بیشتر بود.

وی تاکید کرد: از نظام بانکی انتظار داریم تعهدات خود در قبال شهرداری‌ را عملیاتی کند زیرا تکمیل پروژه‌های کلانی همچون مترو اصفهان نیاز به هزینه زیادی است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بودجه‌های شهرداری هر سال طبق بودجه کشور و تخصیص ارقامی به‌عنوان اوراق مشارکت تعیین و تصویب می‌شود که دولت موظف به پرداخت بخشی از آن برای حوزه حمل و نقل عمومی است.

نورصالحی گفت: شهرداری‌ها کلانشهرها از جمله اصفهان امسال به‌دلیل اتفاق های پیش آمده و آغاز به‌کار زودهنگام دولت چهاردهم با مسائلی درباره همکاری نظام بانکی مواجه شدند.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان پروژه‌های بسیاری در دست اجرا دارد و اکنون با مشکل تامین بودجه برای آنها مواجه است، افزود: عدم هماهنگی‌ و حمایت‌ ناکافی سبب شده است فشارهای مالی بر مدیریت شهری روز به روز سنگین‌تر شود.

وی تصریح کرد: انتظار داریم در دوران مدیریت استاندار جدید، مشکل تعهد نظام بانکی به شهرداری اصفهان حل شود زیرا عمده منابع آن از این طریق تامین می‌شود.

لزوم ایجاد کارگروه ویژه بافت تاریخی شهر اصفهان با مدیریت استان

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این نشست گفت: مدیریت بافت تاریخی شهر نباید فقط بر عهده شهرداری باشد بلکه به‌منظور تحقق مسئولیت اجتماعی سایر دستگاه‌های اجرایی نیز باید به این مساله ورود پیدا کنند.

رسول میرباقری افزود: پیشنهاد می‌شود استاندار اصفهان کارگروه ویژه‌ای با موضوع گردشگری در بافت تاریخی اصفهان راه‌اندازی کند زیرا راه‌اندازی چنین کارگروهی در برخی از استان‌های همجوار موجب ارتقاء این موضوع شده است.

کلانشهر اصفهان بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت و ۱۵ منطقه شهرداری دارد.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

تور مجازی باغ‌های انار شهرضا در ارمنستان رونمایی شد

احسان یارمحمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تور مجازی …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ