استاندار آذربایجان شرقی: تبریز پیشگام تمام تحولات بنیادین ایران است

به گزارش ایرنا، بهرام سرمست روز یکشنبه در جلسه تکریم و معارفه فرماندار تبریز اظهار کرد: تبریز در انتخابات گذشته ریاست جمهوری افتخار آفرینی کرد و دکتر پزشکیان را راهی پاستور کرد اگر همت مردم تبریز نبود شاید امروز مراسم معارفه این چنینی نداشتیم و چه بسیار بودند افرادی که نمی خواستند این چنین شود اما تقدیر الهی این بود تا در این شرایط تاریخی و سرنوشت ساز، مردم تبریز همت کردند و حماسه آفریدند.

وی ادامه داد: با انتخاب دکتر پزشکیان، فرصت تاریخی برای ایران و آذربایجان فراهم شد و باید با محوریت تبریز این رسالت تاریخی را عهده دار شویم زیرا تبریز خاستگاه مشروطیت، انقلاب اسلامی و انتخابات پرشور بود و اگر در ایفای این نقش دقت نکنیم موجب ایجاد نارضایتی و آسیب دیدن جدی پایگاه دولت چهاردهم می شود.

سرمست گفت: بر این اساس، فرمانداری برای تبریز انتخاب کردیم که در وزارت کشور به طور تدریجی و پلکانی رشد کرده و سابقه طولانی در این موضوع دارد، از بخشداری آغاز کرده و در چهار شهرستان خداآفرین، جلفا، سراب و مرند به عنوان فرماندار ایفای وظیفه کرده تحصیلات مرتبطی دارد و یک وزارت کشوری جاافتاده و کاربلد است.

وی به شرایط ویژه آذربایجان شرقی در سال های گذشته و ثابت نبودن مدیریت استان و اداره آن به طور سرپرستی به مدت طولانی، اشاره کرد و افزود: همین شرایط موجب فشار مضاعف بر فرمانداری تبریز بود که البته آقای یونس فاتح فرماندار قبلی تبریز تلاش خود را کرد.

سرمست ادامه داد: با اینکه بارها شنیده ایم که تبریز شهر اولین هاست اما طبق اعلام مرکز پژوهش های مجلس، رتبه استان از نظر برخی شاخص ها بین ۲۴ تا ۲۸ کشوری است که برای تبریز و آذربایجان شرقی سزاوار نیست.

وی ادامه داد: هر جلسه ای که برگزار می شود باید خروجی و نتیجه داشته باشد، اگر خروجی جلسات رفع مشکلات مردم و بهتر شدن وضعیت آنها نباشد یعنی فایده ای نداشته است باید رو به رشد و توسعه حرکت کرده و طبق برنامه زمان بندی شده، آینده ای مترقی برای تبریز ترسیم کنیم.

وی افزود: به طور مثال، هرچند عملکرد شهرداری شاید در حوزه مدیریت شهری خوب باشد اما مردم در ترافیک گرفتار شدند، اصناف و کسبه دچار مشکل هستند فرهنگ و هنر شهر مشکلاتی دارد از این رو باید تلاش کنیم همه مشکلات رفع و هویت تاریخی تبریز احیا شود.

سرمست گفت: فرمانداری تبریز تحت سایه استانداری است اما در استانداری من، فرماندار تبریز تمام اختیارات را دارد و باید تمام امور را به طور دقیق انجام داد و بر اجرای امور نیز نظارت دقیق داشته باشد.

وی افزود: فرماندار تبریز باید پیگیر مشکلات باشد و از تبدیل مسائل عمومی و اجتماعی به سیاسی و سیاسی به امنیتی در شهر جلوگیری کند در امور محوله و در برگزاری انتخابات باید عادل و بی طرف باشد و زمینه را برای مشارکت اجتماعی و سیاسی مردم فراهم کند.

استاندار آذربایجان شرقی: تبریز پیشگام تمام تحولات بنیادین ایران است

تاریخ و فرهنگ تبریز مسیرگشا است

سرپرست فرمانداری تبریز نیز با بیان اینکه تبریز برای ما حرف های بسیاری دارد، گفت: تاریخ، فرهنگ، شعر، موسیقی و صنعت و همه حوزه های این شهر برای ما مسیر گشاست و باید به این بالندگی افتخار کنیم.

داود گرشاسبی ادامه داد: به دنبال تعامل و همدلی و هم افزایی با همه گروه ها و اقشار و احزاب برای اداره بهتر این شهر هستم زیرا معتقدم که تقابل، به جدل و تنش منجر می شود، حرف منطقی و عقلانی را می پذیریم و به موضوعات از منظر عقلانیت و کارشناسی نگاه می کنیم.

وی اضافه کرد: با پایدار کردن وضعیت فعلی و بکارگیری نظرات کارشناسی و عقلانی، تبریز را به نقطه ای که شان آن را دارد خواهیم رساند و در این مسیر با همه نگاه ها و جناح ها که تعامل گرا و انعطاف پذیرند کمک خواهم گرفت.

به گزارش ایرنا، در این مراسم از زحمات یونس فاتح قدردانی و داود گرشاسبی به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان تبریز معرفی شد.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

استاندار : هرم جمعیتی آذربایجان شرقی نیازمند آسیب شناسی است

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، بهرام سرمست در جلسه ستاد استانی حمایت از خانواده و …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ